arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۳ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۹

کمبود مخازن اکسیژن در انگلیس زنگ خطر را به صدا در آورد

با افزایش تعداد بیماران نیازمند به دستگاه تنفس مصنوعی بر اثر ابتلا به کرونا، سازمان بهداشت ملی انگلیس درباره کاهش موجودی مخازن اکسیژن در بیمارستان‌های سراسر این کشور هشدار داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

این سازمان در نامه‌ای به رئیسان بیمارستان‌ها که فرازهایی از آن روز پنجشنبه در رسانه‌های انگلیس منتشر شد، هشدار داد، افزایش ناگهانی تعداد بیمارانی که از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می‌کنند باعث اتمام سریع موجودی مخازن اکسیژن و توقف روند درمان بیمارانی خواهد شد که برای مقابله با کرونا بیشتر به آن نیازمند هستند.

در این نامه یادآوری شده که با افزایش آمار ابتلا به کرونا در روزهای آینده و نیاز بیماران به اکسیژن درمانی، بدیهی است که وضع موجود پاسخگو نیست.

نامه یادشده که به امضای رئیس سازمان خدمات بهداشت ملی، مدیر کلینیک ملی داروهای تنفسی و رئیس ستاد عملیات مقابله با کوید-۱۹ انگلیس رسیده به بیمارستان‌ها توصیه کرده که یک برآورد از حداکثر ظرفیت مخازن اکسیژن برای درمان افراد نیازمند به دستگاه تنفس مصنوعی تهیه و نتیجه آن را در قالب بخشنامه به کادر درمانی ابلاغ کنند.

این نامه پس از آن منتشر شد که هفته گذشته مخزن اکسیژن بیمارستانی در پایتخت انگلیس به دلیل افزایش ناگهانی استفاده بیماران از دستگاه تنفس مصنوعی خالی و موجب نگرانی مقامات وزارت بهداشت شد.

«کریس هاپسون» رئیس انجمن بیمارستان‌های انگلیس در همین زمینه هشدار داد که این یک وضعیت بسیار جدی است و نشان می دهد که بیمارستان‌ها به دستگاه تنفس مصنوعی و اکسیژن در روزهای اینده نیاز بیشتری پیدا خواهند کرد.

آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در انگلیس به سرعت در حال افزایش است و مقام‌های این کشور درباره روند تصاعدی این آمار در روزهای آینده هشدار داده‌اند.

رئیس دانشکده مراقبت‌های ویژه دارویی انگلیس امروز پنجشنبه (۱۴ فروردین) در گفت وگو با شبکه خبری اسکای وضعیت تکان دهنده‌ای را از داخل بیمارستان‌های این کشور روایت و عنوان کرد که پرستار، پزشک و تخت به اندازه کافی موجود نیست.

وی با بیان اینکه کادر درمانی این کشور تمام تلاش خود را برای مدیریت اوضاع به کار بسته‌اند افزود: اما ما هیچ تصوری نداریم از اینکه بتوانیم از اوج این بحران عبور کنیم.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان