arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۴ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۹

پژوهشگران چینی: گربه‌ها کرونا را به یکدیگر انتقال می‌دهند

پژوهشگران "موسسه تحقیقاتی هاربین وترنری"(Harbin Veterinary Research Institute) چین در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‌اند گربه‌ها می‌تواند بیماری "کووید-۱۹ " را به یکدیگر انتقال دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین، حدود دو ماه است که افراد زیادی در جهان به کروناویروس که اکنون بیماری "کووید-۱۹" (COVID-۱۹) نام گرفته، مبتلا شده‌اند و تاکنون این ویروس جان هزاران نفر را در سراسر جهان گرفته است. شیوع این بیماری در شهر ووهان چین بوده است. حال پژوهشگران چینی اظهار کرده‌اند گربه‌ها نیز می‌توانند به این بیماری مبتلا شوند و آن را به دیگر گربه‌ها نیز منتقل کنند.

یافته‌های اخیر دانشمندان چینی نشان می‌دهد گربه‌هایی که به بیماری کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند می‌توانند این بیماری را به دیگر گربه‌ها نیز انتقال دهند. به گفته پژوهشگران گربه‌ها می‌توانند این بیماری را از طریق قطرات تنفسی به گربه‌های دیگر منتقل کنند. با این حال احتمال ابتلای سگ‌ها، مرغ‌ها، خوک‌ها و اردک‌ها به این بیماری بسیار پایین است.

این مطالعه پس از انتشار خبری مبنی بر آلوده شدن گربه خانگی یک فرد در بلژیک به بیماری کووید-۱۹ انجام شد. حدود یک هفته پس از آنکه علایم بیماری مذکور در صاحب گربه نمایان شد، گربه نیز دچار مشکلات تنفسی، اسهال و استفراغ شد و در آزمایشاتی که محققان "دانشگاه لیژ" بلژیک بر روی آن گربه انجام دادند دریافتند که این حیوان به ویروس کرونا آلوده شده است.

طی این مطالعه پژوهشگران چینی با آزمایش بر روی چند گربه مبتلا به این بیماری این موضوع را کشف کردند اما تاکنون شواهدی در دسترس نیست که اثبات کند گربه‌ها نیز می‌توانند این بیماری را به انسان انتقال دهند.

پروفسور "اریک فیور"(Eric Fèvre) گفت: افراد می‌بایست پس از تماس با حیوانات خانگی خود اقدامات احتیاطی معمول از قبیل شستن دست‌ها را انجام دهند و اگر مبتلا به بیماری کووید-۱۹ هستند از تماس صمیمانه با حیوانات خانگی خودداری کنند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان