arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۵ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۹

تعداد مبتلایان کرونا در بلژیک از ۱۵ هزار نفر فراتر رفت

مسئولان درمانی بلژیک می‌گویند شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در این کشور افزایش هزار و سیصد نفری داشته است. بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان ویروس کرونا در بلژیک به ۱۵۳۴۸ نفر و شمار قربانیان آن نیز به ۱۰۱۱ نفر افزایش یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کشور بلژیک در قاره اروپا، که اکنون به قاره کانون سرایت ویروس «کووید۱۹» تبدیل شده، هم‌مسیر با دیگر کشورهای اروپایی شاهد افزایش تصاعدی مبتلایان به این ویروس است.

به نوشته وبگاه «سرویس سلامت عمومی فدرال» بلژیک، طی بیست‌وچهار ساعت گذشته، ۱۳۸۴ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

همچنین از روز گذشته تا کنون ۱۸۳ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری در بلژیک جان خود را از دست داده‌اند.

بدین ترتیب، تعداد کل مبتلایان ویروس کرونا در بلژیک به ۱۵۳۴۸ نفر و شمار قربانیان آن نیز به ۱۰۱۱ نفر افزایش یافت.

با افزایش شمار تلفات کروناویروس در بلژیک به بیش از هزار نفر، شورای امنیت ملی این کشور روز گذشته دستور داد قرنطینه و شرایط ویژه در این کشور تا نوزدهم آوریل تمدید شود و اگر تا آن زمان ورودی بیماران به بیمارستان‌ها کاهش نیابد، وضعیت تا سوم می نیز ادامه خواهد داشت.

نخست وزیر بلژیک از چند هفته پیش ضمن صدور دستور تعطیلی تمام مدارس این کشور، تمامی فعالیت‌هایی که با تجمع مردم همراه است را لغو کرده است.

سازمان بهداشت جهانی با بیان اینکه ۸۵ درصد موارد ابتلا به کرونا طی روزهای قبل در آمریکا و اروپا بوده، هشدار داده آمریکا در آینده نزدیک احتمالا به کانون سرایت این ویروس تبدیل شود.

منبع: فارس
نظرات بینندگان