arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۷۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۶ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۹

آرامکو: صادرات نفت را به ۱۸.۸ میلیون بشکه در روز رسانده ایم

آرامکو با صدور بیانیه ای افزود: در شرایطی که نیاز جهان به ثبات، افزایش یافته، تلاش های ما برای تأمین انرژی با قابلیت اطمینان و کارایی ادامه دارد و مفتخریم که ۱۵ تانکر را با ۱۸.۸ میلیون بشکه نفت بارگیری می کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت نفتی آرامکو عربستان با وجود تقاضای کم در پی شیوع ویروس کرونا اعلام کرد که صادرات خود را به طور بی سابقه ای افزوده و در یک روز به ۱۸.۸ میلیون بشکه نفت رسانده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آرامکو با صدور بیانیه ای افزود: در شرایطی که نیاز جهان به ثبات افزایش یافته تلاش های ما برای تأمین انرژی با قابلیت اطمینان و کارایی ادامه دارد و مفتخریم که ۱۵ تانکر را با ۱۸.۸ میلیون بشکه نفت بارگیری می کنیم.

این اقدام یک روز پس از به پایان رسیدن توافق کشورهای صادر کننده نفت(اوپک) و روسیه برای کاهش قیمت تولید نفت برای افزایش قیمت طلای سیاه در بازار جهانی صورت گرفت.

طبق این توافق نامه کشورهای تولید کنند نفت طی دو سال گذشته برای مقابله با روند کاهشی قیمت نفت از سال ۲۰۱۴، تولیدات خود را کاهش داده بودند.

اما عربستان در نشست اخیر وین در فوریه (بهمن - اسفند) گذشته خواستار کاهش روزانه ۱.۵ میلیون بشکه نفت بیشتر برای مواجهه با پیامدهای کاهش قیمت نفت در اثر شیوع کرونا بود که روسیه با این موضوع مخالفت کرد.

عربستان هم در واکنش به این اقدام روسیه بهای نفت خود را به پایین ترین میزان طی ۲۰ گذشته رساند و از این طریق تلاش کرد سهم بزرگی از بازار را از آن خود کند موضوعی که منجر به نوساتی در بازار انرژی و برافروخته شدن جنگ قیمت ها میان مسکو و ریاض شد.

"دونالد ترامپ" رییس جمهور آمریکا روز سه شنبه برای میانجیگری میان دو کشور اعلام آمادگی کرده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
0
4
متاسفانه ما مشغول کارهای بی ثمر هستیم که جز هزینه و تحریم و بدبختی هیچی نداشته و نداره...
اونا چه کارها میکنن
الان مرحوم فردوسی زنده بشه حرفهاشو پس میگیره
متاسفانه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
0
3
کشوری که سالهای سال که نفت در دوران طلایی بود فروخته و الانم حتما ی برنامه ای داره که میخاد بازار دنیا به دست بگیره بعدش قیمت و واقعی میکنه
...
نظرات بینندگان