arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۸۱۸
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۸ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
رسانه‌های لبنانی

احتمال استعفای تعدادی از وزرای لبنان

رسانه‌های لبنانی امروز (پنجشنبه) از نشانه ها و احتمال استعفای تعدادی از وزرای لبنان به خاطر اختلاف بر سر انتصاب در برخی پست‌ها در مؤسسات مالی خبر دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه "الجمهوریه" لبنان به نقل از منابعی آگاه اعلام کرد که "سلیمان فرنجیه" رهبر جریان مسیحی "المرده" به احتمال بسیار زیاد از دولت استعفا بدهد. این منابع دلیل این استعفا را "جریان آزاد ملی لبنان" و رئیس آن "جبران باسیل" عنوان کردند. جریان آزاد ملی خواهان شش پست هفت پست متعلق به مسیحیان است. فرنجیه نیز خواهان دو پست است و آن را حق خود و کسانی که او را انتخاب کرده اند، می داند.

در همین راستا روزنامه "الاخبار" لبنان به نقل از فرنجیه نوشت: جبران باسیل تغییر نمی کند و می خواهد تمام سهمیه ها را از آن خود کند.

فرنجیه همچنین از حزب الله خواست ه او را از ماندن در پست خود معاف کند.

الاخبار افزود تصمیم فرنجیه برای کنارگیری از دولت، نخست در عدم حضور دو وزیر وی در جلسه ای که قرار است موضوع انتصاب ها بررسی شود، نمود خواهد یافت.

قرار است امروز(پنجشنبه) معاونان رئیس بانک مرکزی لبنان، کمیته نظارت بر بانک‌ها و کمیته دولت در بانک لبنان و هیئت بازارهای مالی تعیین شوند. دولت لبنان پس از ماه ها ناآرامی در این کشور در نهایت با ۲۰ وزارتخانه به ریاست حسان دیاب تشکیل شد. وی یکی از اهداف خود را تکنوکرات بودن وزرا و کوچک سازی دولت اعلام کرده بود. در دولت جدید لبنان برخی وزارتخانه ها مانند اطلاع رسانی حذف شد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان