arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۸۱۹
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۸ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۹

پوتین: تمدید تعطیلی روسیه تا 11 اردیبهشت

رئیس جمهوری روسیه در تازه ترین نطق تلویزیونی خود اعلام کرد که حالت تعطیلات و خودانزوایی اجباری در روسیه، تا پایان ماه آوریل سال ۲۰۲۰ (۱۱ اریبهشت ماه) تمدید شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهوری روسیه در تازه ترین نطق تلویزیونی خود اعلام کرد که حالت تعطیلات و خودانزوایی اجباری در روسیه تا پایان ماه آوریل سال ۲۰۲۰ (۱۱ اریبهشت ماه) تمدید شده است.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا از مسکو، ولادیمیر پوتین با بیان این مطلب اظهار داشت که حفظ شغل و درآمد شهروندان روسیه حتی با وجود شیوع گسترده ویروس همه گیر کرونا در اولویت مسئولان روسیه قرار دارد.

وی ادامه داد: از همه می خواهم با مانند چند روز گذشته همچنان به قوانین در نظر گرفته شده و توصیه متخصصان توجه کنند و تنها در صورت تغییر شرایط، تعطیلات در نظر گرفته شده در روسیه کوتاه تر خواهد شد.

گفتنی است دوشنبه هفته جاری به دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، در این کشور تعطیل عمومی به مدت یک هفته اعلام شد.

با این وجود شهردار مسکو با توجه به شیوع گسترده کرونا در پایتخت جمعه گذشته اعلام کرد که از شنبه هیچ یک از ساکنان مسکو پایتخت روسیه حق خارج شدن از خانه را ندارد و این طرح‌ شامل همه در تمامی رده‌های سنی می‌شود.

یک روز بعد از آن، میخاییل میشوستین نخست وزیر روسیه از روسای مناطق این کشور خواست خودانزوایی خانگی را برای مقابله با کرونا را در سراسر روسیه به اجرا در آورند.

روسیه برای افرادی که اصول قرنطینه را زیر پا می گذارند جرایم نقدی و مجازات زندان در نظر گرفته است.

در روسیه طی شبانه روز گذشته ۷۷۱ مورد جدید آلودگی و شش مرگ ناشی از بیماری کرونا ثبت شد که در مجموع تعداد مبتلایان در این کشور به ۳۵۴۸ نفر رسیده و قربانیان آن به ۳۰ نفر افزایش یافته است.

در حال حاضر تنها خبرنگاران، نیروهای نظامی، پلیس و دستگاه های خدمات اضطراری پس از دریافت مجوز امکان جابجا شدن در مسکو پایتخت روسیه را دارند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان