arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۲ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۹

تعداد قربانیان کرونا در جهان از 50 هزار نفر گذشت

آمارهای تجمیعی دولت‌ها در نقاط مختلف جهان نشان می‌دهد که شمار قربانیان ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) در جهان اکنون به بیش از ۵۰ هزار نفر رسیده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آمارهای تجمیعی منتشر شده از سوی نهادهای دولتی در کشورهای مختلف جهان نشان می‌دهد که شمار قربانیان ویروس کرونا در جهان پنج‌شنبه شب به وقت تهران از مرز 50هزار نفر عبور کرده است.

ایتالیا با بیش از 13900 مورد مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به کرونا، بیشترین شمار قربانیان کرونا در جهان را دارد و پس از این کشور، اسپانیا (بالغ بر 10 هزار مورد) و آمریکا (حدود 5400 مورد) در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

اما از لحاظ تعداد مبتلایان به کرونا، آمریکا با اختلاف بسیار زیادی نسبت به سایر کشورها، در رتبه اول جهان جای گرفته است. بر اساس آمارهای رسمی، تاکنون حدود 230 هزار فرد مبتلا به کرونا در آمریکا شناسایی شده‌اند.

بیماری ناشی از ویروس کرونا یعنی بیماری «کووید‌ــ‌19»که سازمان بهداشت جهانی (WHO) آن را بیماری همه‌گیر جهانی اعلام کرده است،‌ تاکنون در بیش از 200 کشور و قلمرو از قاره‌های مختلف جهان شیوع یافته است.

پایگاه آماری Worldometers با استناد به آمارهای رسمی نهادهای دولتی و بین‌المللی جهان، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان را تا ساعت 20:45 پنج‌شنبه شب به وقت تهران، بالغ بر 982 هزار نفر اعلام کرده است که انتظار می‌رود این رقم تا ساعاتی دیگر از یک میلیون عبور کند.

تاکنون حدود 207 هزار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در جهان سلامت خود را بازیافته‌اند و اقدامات درمانی برای بهبود 725 هزار نفر دیگر همچنان در جریان است.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان