arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۸۵۲
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۲ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۹

رییس مجلس نمایندگان آمریکا: کمیته‌ای برای نظارت بر بودجه دولت برای مقابله با کرونا تشکیل می‌شود

نانسی پلوسی روز پنجشنبه از تشکیل کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا به منظور نظارت بر نحوه هزینه کرد بودجه‌های دولت در مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد. رییس مجلس نمایندگان آمریکا کمیته منتخب را با کمیته ترومن که در طول جنگ جهانی دوم برای نظارت بر اتلاف و فساد هزینه‌های دفاعی آمریکا تشکیل شده بود، مقایسه کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش روزنامه گاردین، رییس مجلس نمایندگان آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی گفت: جیم کلیبورن عضو ارشد مجلس نمایندگام ریاست این کمیته را برعهده خواهد داشت و اعضای آن از هر دو حزب خواهند بود.

پلوسی خاطرنشان کرد که وظیفه اصلی کمیته، نظارت بر نحوه هزینه کرد طرح نجات اقتصادی ۲ تریلیون دلاری آمریکا برای مقابله با ویروس کرونا است.

رییس مجلس نمایندگان آمریکا کمیته منتخب را با کمیته ترومن که در طول جنگ جهانی دوم برای نظارت بر اتلاف و فساد هزینه‌های دفاعی آمریکا تشکیل شده بود، مقایسه کرد.

پلوسی در ادامه افزود: کمیته منتخب جدید قدرت احضار کردن اعضای دولت در مجلس نمایندگان را دارد.
به گفته پلوسی، اعضای کمیته منتخب بررسی خواهند کرد که آیا بودجه اختصاصی دولت آمریکا به طور صحیح برای نیازمندان و مبتلایان به ویروس کرونا هزینه شده است یا نه؟

تشکیل کمیته منتخب مجلس نمایندگان در آمریکا در حالی تشکیل می‌شود که تا کنون ۲۱۶ هزار و ۷۲۲ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این میان پنج هزار و ۱۴۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند و هشت هزار و ۹۰۴ نفر بهبود یافته‌اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان