arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۸۶۱
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۳ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۹

هجوم 12 هزار نفر در آمریکا برای فضانورد شدن

چندی پیش ناسا اعلام کرد برای پروژه "آرتمیس" به دنبال فضانوردان جدید است حال در آخرین گزارش‌ها ناسا اعلام کرده تاکنون بیش از ۱۲ هزار نفر برای فضانورد شدن درخواست داده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش اسپیس، آرتمیس"(Artemis) پروژه بزرگ پیش روی ناسا است که هدف آن بازگشت انسان به ماه و سپس قدم گذاشتن انسان روی مریخ است. ناسا تمهیدات گوناگونی را برای پیشبرد این پروژه به‌ کار گرفته و حال خبر داده که هزاران نفر برای حضور در این ماموریت مهم درخواست داده‌اند و خواستار ملحق شدن به تیم این ماموریت هستند. ناسا تاریخ ۲ مارس تا ۳۱ مارس سال جاری را برای پذیرش فرم‌های درخواست‌ متقاضیان واجد شرایط اعلام کرده بود.

"جیم برایدنستاین"(Jim Bridenstine) مدیر ناسا گفت: ما با برنامه آرتمیس وارد دوره اکتشافی جدید و هیجان انگیزی خواهیم شد و از این بابت بسیار هیجان زده هستیم. پروژه آرتمیس به ما کمک می‌کند تا بیش از گذشته بتوانیم نکات جذاب و دیدنی ماه را کشف کنیم و پس از آن نیز خواهیم توانست به مطالعه و کاوش سیاره سرخ بپردازیم.

از شرایط متقاضیان برای ملحق شدن به ناسا این بود که این افراد حتما باید شهروندان آمریکایی باشند و مدرک کارشناسی ارشد خود را در یکی از رشته‌های مهندسی، علوم زیستی، علوم فیزیک، علوم رایانه و ریاضی گذرانده باشند. اگر فردی مدرک کارشناسی ارشد نداشته باشد و به مدت دو سال در یک برنامه دکتری فعالیت داشته باشد هم می‌تواند فرم درخواست خود را به ناسا اعلام کند. البته این فعالیت باید در یکی از رشته‌های مرتبط با علوم، فناوری، مهندسی و یا ریاضی انجام شده باشد. از طرفی دیگر، اگر فردی این مدارک معتبر را ندارد و یا مدرک وی تا ژوئن سال ۲۰۲۱ آماده می‌شود به شرطی می‌تواند فرم درخواست خود را ارسال کند که برنامه ملی آزمایش خلبانی را گذرانده باشد. از دیگر شرایط تعیین شده برای متقاضیان این است که باید به مدت ۲ سال تجربه حرفه‌ای در زمینه‌های مرتبط را داشته باشند و یا حداقل هزار ساعت خلبانی در هواپیماهای جت را سپری کرده باشند. در آخر باید گفت که فرد متقاضی باید آزمایش فیزیکی پرواز طولانی مدت را هم پشت سر بگذارد و چشمان وی اصلا ضعیف نباشد. فشار خون این افراد هم باید به اندازه‌ای باشد که به هنگام فرود روی زمین دچار مشکل نشوند.

طی پنج دهه گذشته، ناسا بیش از ۳۵۰ نفر کارآموز را آموزش داده است که در حال حاضر ۴۸ فضانورد فعال در این سازمان مشغول کار هستند.

ناسا قصد دارد در سال ۲۰۲۴ میلادی، با انجام پروژه "آرتمیس" اولین زن و مرد بعدی را به سطح کره ماه اعزام کند. چندی پیش ۱۳ فضانورد جدید برای انجام ماموریت "آرتمیس" به ناسا ملحق شدند. این گروه شامل شش زن و هفت مرد بودند که در میان آنها ،"یاسمین مقبلی"، یک فضانورد ایرانی‌تبار هم به چشم می‌خورد. هدف نهایی هم اکتشاف روی مریخ است که برای اواسط دهه ۲۰۳۰ میلادی برنامه‌ریزی شده است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان