arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید/ «سرقت اطلاعات هویتی ۱۰ میلیون ایرانی» با روایت «ثبت احوال» / اختصاص کارت‌های اعتباری ۱ و ۲ میلیون تومانی برای افراد فاقد درآمد / تصمیم نهایی برای مدیریت وضعیت بعد از 20 فروردین چه زمانی اتخاذ می‌شود؟ / اعلام چگونگی ادامه حضور کارکنان در پایتخت تا ۲۰ فروردین

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید/ «سرقت اطلاعات هویتی ۱۰ میلیون ایرانی» با روایت «ثبت احوال» / اختصاص کارت‌های اعتباری ۱ و ۲ میلیون تومانی برای افراد فاقد درآمد / تصمیم نهایی برای مدیریت وضعیت بعد از 20 فروردین چه زمانی اتخاذ می‌شود؟ / اعلام چگونگی ادامه حضور کارکنان در پایتخت تا ۲۰ فروردین

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

«سرقت اطلاعات هویتی ۱۰ میلیون ایرانی» با روایت «ثبت احوال»سخنگوی سازمان ثبت احوال توضیحاتی را درباره دسترسی غیرمجاز یا هک سامانه سلامت وزارت بهداشت و افشای اطلاعات اولیه هویتی شهروندان ایرانی ارائه کرد. وی گفت: امروز جلوی دسترسی به این پایگاه داده را گرفتیم و به وزارت بهداشت کتبا اعلام کردیم سامانه را امن کنند و تا زمانی که این امنیت برقرار نشده نمی توانند از اطلاعات این سامانه استفاده کنند.

اختصاص کارت‌های اعتباری ۱ و ۲ میلیون تومانی برای افراد فاقد درآمد: کارت‌های اعتباری در طرح خرید اعتباری اضطراری، ناشی از شیوع کرونا، براساس دستورالعمل ابلاغی معاون اول رییس جمهور، به اقشار آسیب‌پذیر فاقد درآمد ثابت از قبیل رانندگان تاکسی، اتوبوس، مینی‌بوس و کرایه‌های بین‌شهری، دستفروشان و کارگران فصلی تا سقف ۴ میلیون خانوار به تشخیص وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعلق می‌گیرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، بانک‌های عامل همان بانک واریز کننده یارانه افراد بوده و موظفند ۴۸ ساعت پس از اعلام وزارت کار، به ترتیب اعتبار یک میلیون تومانی را در کارت خانوارهای یک نفره و 2 میلیون تومانی را در کارت خانوار بیش از یک نفره فاقد درآمد ثابت منظور کنند.

موکول شدن تصمیم نهایی برای وضعیت بعد از 20 فروردین به یکشنبه: حسن روحانی صبح دیروز 14 فروردین‌ماه در جلسه ستاد اقتصادی دولت اظهار کرد: در جلسه امروز بحثی درباره‌ فعالیت‌های بعد از 20 فروردین‌ماه مطرح شد که تصمیم نهایی آن در اختیار ستاد ملی کروناست البته ما در اینجا بحث‌های اقتصادی آن را انجام دادیم و بحث‌های اصلی آن هم امروز در وزارت کشور صورت می‌گیرد و نهایتا روز یکشنبه در ستاد ملی مبارزه با کرونا در این مورد تصمیم‌گیری نهایی انجام خواهد شد.

علی لاریجانی به کرونا مبتلا شد: اداره کل فرهنگی و روابط عمومی مجلس با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی تماس‌های برخی نمایندگان محترم و همکاران در مجلس شورای اسلامی که جویای حال جناب آقای دکتر لاریجانی، ریاست محترم مجلس گردیده‌اند، به آگاهی می رساند حسب اطلاع واصله از حوزه ریاست مجلس، به دنبال بروز برخی علائم، از ایشان آزمایش کرونا به عمل آمد و با توجه به نتیجه مثبت آن در حال حاضر در قرنطینه و تحت درمان می‌باشند.

اعلام چگونگی ادامه حضور کارکنان در پایتخت تا ۲۰ فروردین: عیسی فرهادی معاون استاندار و فرماندار تهران  درباره چگونگی  ادامه روند حضور کارکنان در ادارات، اعلام کرد: همچنان تا ۲۰ فرودین ماه یک‌سوم کارکنان در محل کار حاضر می‌شوند و بقیه دورکاری می‌کنند یا به مرخصی می‌روند و مرخصی آنها جزو مرخصی استحقاقی محسوب نمی‌شود.

شمار مبتلایان به کرونا در کشور از مرز۵۰ هزار نفر گذشت: کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت، درباره آخرین وضعیت کرونا در کشور، گفت: از ظهر دیروز تا امروز (۱۴ فروردین ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۸۷۵ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به  ۵۰هزار و ۴۶۸ مورد رسید. وی گفت: خوشبختانه تاکنون ۱۶هزار و ۷۱۱ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده‌اند و این روند ادامه دارد. جهانپور افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۴نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع قربانیان این بیماری در کشور به ۳۱۶۰ نفر رسید. وی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین ۳۹۵۶  نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

رشد ۳۰ درصدی قیمت طلای سیاه: قیمت جهانی نفت، دیروز پنج‌شنبه و در پی ابراز امیدواری دونالد ترامپ نسبت به کاهش عرضه جهانی و دعوت عربستان از کشورهای تولید کننده خارج از اوپک برای برگزاری جلسه اضطراری، بار دیگر به بالای ۳۰ دلار صعود کرد.

افزایش بی‌سابقه صادرات نفت آرامکو به ۱۸.۸ میلیون بشکه در روز: شرکت نفتی آرامکو عربستان با وجود تقاضای کم در پی شیوع ویروس کرونا اعلام کرد که صادرات خود را به طور بی سابقه ای افزوده و در یک روز به ۱۸.۸ میلیون بشکه نفت رسانده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، آرامکو با صدور بیانیه ای افزود: در شرایطی که نیاز جهان به ثبات افزایش یافته تلاش های ما برای تأمین انرژی با قابلیت اطمینان و کارایی ادامه دارد و مفتخریم که ۱۵ تانکر را با ۱۸.۸ میلیون بشکه نفت بارگیری می کنیم.

دستور رئیس جمهوری فیلیپین برای شلیک به ناقضان قرنطینه: رئیس جمهوری فیلیپین، ناقضان قرنطینه کرونا در کشورش را به مرگ تهدید و دستور شلیک به آنها را صادر کرد. سامانه فیلیپینی "رَپلِر" دیروز، پنجشنبه گزارش داد، رودریکو دوترته رئیس جمهوری فیلیپین از نیروهای ارتش و پلیس این کشور خواست کسانی که مقررات قرنطینه برای جلوگیری از گسترش ویروس کووید-۱۹ را نقض کنند، با شلیک گلوله از پای درآورند.

 

نظرات بینندگان