arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۸۷۸
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۰۸ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۹

تازه‌ترین گزارش کرونا در چین، ۳۱ مبتلا و ۴ فوتی

کمیسیون ملی بهداشت چین روز جمعه در تازه‌ترین گزارش روزانه خود از فوت ۴ نفر و ابتلای ۳۱ نفر جدید که ۲۹ نفر وارداتی و دو نفر هم در داخل چین بودند خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کمیسیون ملی بهداشت چین، از ۳۱ مورد مبتلای شناسایی شده ۲۹ نفر وارداتی و دو نفر هم در داخل چین گزارش شده است.

گزارش حاکی است در ۲۴ ساعت گذشته ۶۰ نفر «ناقل خاموش» نیز شناسایی شده‌اند این آمار از ابتدای ماه آوریل در لیست مبتلایان ثبت می‌شوند.

بر این اساس، تعداد کل موارد تایید شده در سرزمین اصلی چین به ۸۱ هزار و ۶۲۰ تن و تعداد جان باختگان هم به سه هزار و ۳۲۲ تن رسیده است در حالی که آمار افراد ناقل خاموش هم به یک هزار و ۲۷ تن رسیده است.

مقامات بهداشتی چین اعلام کرد در همین مدت، ۱۶۳ بیمار از بیمارستان مرخص شده‌اند و تعداد کل موارد بهبود یافته نیز به ۷۶ هزار و ۵۷۱ تن افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش تعداد کل مبتلایان در هنگ، ماکائو و تایوان به یک هزار و ۱۸۲ تن رسیده است که از این تعداد ۲۱۴ تن درمان و ۹ تن هم جان باخته‌اند.

اعطای لقب شهید به جان باختگان

در عین حال استانداری «هوبی» به ۱۴ نفر از جان باختگان مبارزه با شیوع کرونا از جمله «وانگ بین، فنگ شیائو لین، جیانگ شویه چینگ، لیو جی مینگ و لی ون لیانگ» لقب «لیه شی» یا شهید اعطا کرده است.

این افراد شامل پزشکان، پرستاران، افسران پلیس و کارمندان مناطق مسکونی بودند که در جبهه مقابله با شیوع کرونا فعالیت کرده بودند.

«لیه شی» در زبان چینی معادل شهید است و عالی‎ترین لقب برای شهروندانی است که برای ملت، جامعه و مردم جان خود را فدا کرده‌اند.

 

برگزاری مراسم یادبود شهدای جان باخته

شورای دولتی چین نیز امروز جمعه اعلام کرد فردا /شنبه/ مراسم یادبود شهدای جان باخته در مبارزه با بیماری ویروس کرونا و همچنین هموطنانی که بر اثر این بیماری فوت شده اند در سراسر کشور برگزار می شود.

در طول این بزرگداشت، پرچم های ملی در سراسر کشور و در تمام سفارتخانه ها و کنسولگری های چین در خارج از کشور به صورت نیمه افراشته خواهد بود و فعالیت های تفریحی عمومی نیز در کشور به حالت تعلیق در خواهد آمد.

قرار است از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه مردم چین در سراسر کشور سه دقیقه سکوت کنند در حالی که سوت قطارها، کشتی ها، اتومبیل ها و زنگ هشدار ضد هوایی نیز به صدا در می‎آید.

شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا لحظه مخابره این خبر در سراسر جهان، به یک میلیون و ۱۵ هزار نفر رسیده که ۵۳ هزار و ۲۰۰ تن فوت شده و ۲۱۲ هزار و ۴۰۰ نفر بهبود یافته‌اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان