arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۴ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۹

88 نفر، مجموعه فوتی ها در فارس به علت مصرف الکل صنعتی

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس،گفت: از ابتدای اسفندماه ۹۸ و شیوع بیماری کرونا تا ۱۵ فروردین‌ماه ۸۸ نفر در این استان بر اثر مصرف الکل صنعتی فوت کرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمد جواد مرادیان، روز جمعه، افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان فارس تا ساعت امروز ۶۹۶ نفر در اثر مصرف الکل صنعتی دچار مسمومیت شدند که ۶۰۸ مورد نفر تحت درمان هستند و ۸۸ نفر از این تعداد نیز جان خود را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: از ۶۰۸ نفری که براثر مصرف الکل صنعتی در این استان دچار مسمومیت شده و تحت درمان قرار دارند هنوز هیچ موردی بهبوی کامل نیافته اند، عده ای بستری هستند و برخی دیگر نیز بطور مداوم در حال کنترل و طی مراحل درمان قرار دارند.

دکتر مرادیان توضیح داد: افرادی که بر اثر مصرف الکل صنعتی دچار مسمومیت می شوند ارگان های مختلفی در بدن آنها درگیر و متاثر از این موضوع می شود که به همین دلیل این افراد باید بطور مداوم در مراکز درمانی و یا در نوبت های بعدی ویزیت شوند و مورد معالجه قرار گیرند.

وی اظهار داشت: میانگین سنی افرادی که در این استان به دلیل مصرف الکل صنعتی دچار مسمومیت شده‌اند بین ۲۰ تا ۴۰ سال است.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس،تاکید کرد: مصرف الکل صنعتی به صورت خوراکی، مرگ آفرین است و نقشی در از بین بردن ویروس کرونا ندارد.

علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر ، کوهچنار ، فراشبند ، خرامه ، لامرد ، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، اوز ، خنج ، مرودشت، سپیدان ، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و دو بیمارستان شهید چمران و شهید فقیهی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می دهند ، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت الله دستغیب توسط ارتش جمهوری اسلامی در شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان