arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۶ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۹

بحران ماسک در اروپا / فرانسه با ضبط 4 میلیون ماسک سوئد را خشمگین کرد

مجله لکسپرس فرانسه روز چهارشنبه از ضبط میلیون‌ها ماسک متعلق به یک شرکت سوئدی به مقصد ایتالیا و اسپانیا در شهر لیون فرانسه در ماه گذشته خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش انتخاب، به نقل از یورونیوز، شرکت سوئدی مولنلیکه، مالک ماسک‌ها، از ضبط این محموله که به مقصد ایتالیا و اسپانیا فرستاده بود خشمگین شده است.

این محموله شامل ۴ میلیون ماسک بود که شرکت سوئدی از چین سفارش داده بود. ماسک‌های سفارش داده شده یک ماه پیش از راه دریا به بندر مارسی در جنوب فرانسه رسید. قرار بود بخشی از این بار پس از انتقال به انبار مولنیلکه در شهر لیون، از راه زمینی به ایتالیا و بخش دیگری از آن به اسپانیا حمل شود، اما مقام‌های فرانسوی بار را در لیون توقیف کردند.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که دولت فرانسه با انتشار بخشنامه‌ای دستور ضبط تمامی تجهیزات بهداشتی و پزشکی موجود در کشور در زمان بحران کرونا را صادر کرد.

پس از آن مولنیلکه که یک شرکت تجاری فعال در زمینه لوزام پزشکی یک بار مصرف است، دست به دامن دولت سوئد شد، اما دو هفته طول کشید تا پیگیری سوئدی‌ها به نتیجه‌ای برسد. نهایتا دبیرخانه دفاع و امنیت ملی فرانسه با لحاظ کردن «استثنا» موافقت کرد که نیمی از ماسک‌ها به ایتالیا و اسپانیا فرستاده شود.

نظرات بینندگان