arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۶ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۹

فرماندار: تعداد بستری شدگان ویروس کرونا در قم به صورت چشمگیری کاهش یافت

فرماندار قم با اشاره به روند درمان ویروس کرونا گفت: کاهش قابل توجه تعداد بستری شدگان ویروس کرونا دستاوردی مهم در کنترل ویروس کرونا در قم است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مرتضی حیدری در سیزدهمین جلسه هماهنگی اجرای دستورالعمل بسیج ملی مبارزه با ویروس کرونا در تالار معصومیه (س) فرمانداری قم، اظهار داشت: پالایش و ارزیابی سلامت تمامی جمعیت استان قم اهمیت زیاد دارد و باید با روش‌های مختلف، این پالایش اتفاق بیفتد.

فرماندار قم افزود: ممکن است افرادی که هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند از قشری باشند که به سیستم دسترسی ندارند، پیشنهاد می‌شود وقتی قرارگاه مردمی برای تحویل سبد معیشتی به اقشار ضعیف مراجعه می‌کند جویای وضعیت ثبت‌نام افراد در سایت باشند و با این روش از ظرفیت مردمی برای پایش استفاده کنیم.

حیدری بیان کرد: یافته‌ها و اقدامات و تجربیات بهداشت بسیار با ارزش است و نتیجه علمی و عملی و تجربی باید منجر به کنترل بیشتر ویروس کرونا شود، همچنین در مورد فاصله‌گذاری‌های اجتماعی و ضدعفونی و سازوکارهای بهداشتی باید بتوانیم از روش‌های بهتری استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید زیرساخت‌های تولید تقویت شود تا با کمبودی مواجه نشویم و در عرضه محصول نیز باید فروش اینترنتی گسترش یابد تا بتوانیم زندگی را به جریان عادی برسانیم، اگر صنفی آسیب نمی‌رساند و خود را با فروش اینترنتی هماهنگ کرده است می‌تواند به فعالیت بپردازد پس لازم است به دنبال روش‌هایی برای فروش اینترنتی و استفاده از فضای مجازی باشیم.

فرماندار قم گفت: جلسات مختلفی برای کارشناسی و پیدا کردن راه‌های جدید در جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برگزارشده است تا بتوانیم از موج دوم ویروس کرونا جلوگیری کنیم.

وی افزود: در بسیاری از کشورهای پیشرفته واقعاً ویروس کرونا و بحران آن را جدی نگرفتند اما ما در قم و کشور از همان اول سازوکارهای بهداشتی را رعایت کردیم، در این کشورها حتی با کمبود اقلام مواجه هستند اما در این مرز و بوم، گروه‌های جهادی با حضور خود و به خطر انداختن جانشان کمبود را جبران کردند.

حیدری عنوان کرد: قرارگاه‌های مردمی و سپاه و ارتش و ...در انجام فعالیت‌ها و ارائه خدمت هماهنگ هستند و تمام نهادها و ارگان‌ها پای‌کار آمدند، اما هجمه‌های سوئی علیه ماست و در فضای مجازی با انبوهی از شایعات مواجه هستیم.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان