arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۰۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۳ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۹

دعوت ترامپ از مدیران صنایع نفتی آمریکا برای رایرنی

رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که مدیران ارشد نفتی را برای بحث و گفت‌وگو درباره کمک به صنایع نفتی در شرایط تضعیف شدید تقاضا به دلیل آثار منفی شیوع ویروس کرونا به کاخ سفید دعوت کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش رویترز، دونالد ترامپ اعلام کرد که مدیران نفتی آمریکا را برای چاره‌اندیشی و یافتن راه‌های کمک به بحران پیش‌روی صنایع نفت و گاز ناشی از چالش بازارهای انرژی به دلیل شیوع ویروس کرونا و جنگ قیمتی بین عربستان و روسیه به کاخ سفید دعوت کرده است.

وی افزود: تازگی با رهبران دو کشور عربستان سعودی و روسیه درباره بازار نفت صحبت کرده است و معتقد است که دو طرف ظرف چند روز آینده به توافقی برای کاهش تولید و پایان دادن به جنگ قیمتی و بی‌ثباتی قیمت و بازارهای جهانی نفت خام دست می‌یابند.

رئیس جمهوری آمریکا در یک نشست خبری از طریق ویدیو کنفرانس به خبرنگاران گفت: من روز جمعه (۱۵ فروردین‌ماه) با مدیران نفتی دیدار و گفت‌وگو می‌کنم، همچنین روز جمعه یا شاید شنبه (۱۶ فروردین‌ماه) با تولیدکنندگان مستقل نفت آمریکا دیدار خواهم کرد.

موسسه نفت آمریکا (API) که نماینده صنایع نفت و گاز ایالات متحده آمریکا به شمار می‌آید، اعلام کرد که مایک سومرز، رئیس این نهاد در نشست با ترامپ در کاخ سفید شرکت می‌کند، اما ما به دنبال تعیین سهمیه کاهش تولید دولتی یا دخالت‌های خاص صنعتی برای شرایط کنونی بازار نفت نیستیم.

ترامپ تصریح کرد: بازارهای نفت‌خام در سراسر جهان دچار بحران شده است، این شراط برای روسیه و عربستان هم بد است، منظورم این است که برای هر دو شرایطی دشواری است، من فکر می‌کنم آنها به توافقی برای کاهش عرضه نفت برسند.

یک مقام ارشد نفتی در حاشیه خلیج‌فارس که از سیاست‌های نفتی عربستان اطلاع دارد روز پنجشنبه (۱۴ فروردین‌ماه) به خبرگزاری رویترز گفت: عربستان از همکاری مسکو و ریاض برای بازگرداندن ثبات به بازار نفت حمایت می‌کند اما امتناع روسیه از مشارکت در توافق کاهش تعمیق تولید در اوایل ماه مارس سبب وقوع این بحران در بازار نفت شد.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان