arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۰۰۴۵
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۹ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۹

ترامپ: استفاده از ماسک، یک توصیه داوطلبانه است؛ قصد استفاده از آن را ندارم

رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به تازه‌ترین توصیه مقامات پزشکی آمریکا برای استفاده عمومی از ماسک صورت، گفت این یک پیشنهاد داوطلبانه است اما من قصد استفاده از آن را ندارم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به تازه‌ترین توصیه مقامات پزشکی آمریکا برای استفاده عمومی از ماسک صورت، گفت این یک پیشنهاد داوطلبانه است اما من قصد استفاده از آن را ندارم.

دونالد ترامپ عصر جمعه در نشست خبری روزانه خود که به نظر می‌رسد بیشتر جنبه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری به خود گرفته است، افزود: مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها توصیه می‌کند از پارچه‌های غیرپزشکی برای پوشاندن صورت به عنوان اقدامی داوطلبانه برای بهداشت عمومی استفاده شود.

وی ادامه داد: این یک اقدام داوطلبانه است و مجبور نیستید آن را انجام دهید. آنها این کار را برای یک دوره مشخصی پیشنهاد داده‌اند اما داوطلبانه است. فکر نمی‌کنم من بخواهم این کار را انجام دهم.

رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد پوشاندن صورتش در حالی که با رئیسان جمهوری، نخست وزیران، دیکتاتورها، پادشاهان و ملکه‌ها گفت‌وگو می‌کند، پسندیده نیست.

ترامپ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا به اندازه کافی ماسک و تجهیزات نداریم، در حالی که بیش از سه سال از ریاست جمهوری خود را سپری کرده است، دولت‌های پیشین را متهم کرد که ذاقه‌های کمی را به آنها تحویل داده‌اند.

با این حال وزیر بهداشت وی گفت این کشور برای ۱۵ سا تلاش گسترده‌ای برای آماده‌سازی در همه سطوح داشته است اما عمدتا در برابر آنفولانزا بوده است.

بازار نفت و اختلاف مسکو-ریاض

رئیس جمهوری آمریکا به توانایی این کشور در انجام سریع آزمایش کرونا اشاره کرد و افزود مدیران نفتی که امروز با وی ملاقات کرده اند، قبل از این دیدار در مدت ۱۳ تا ۱۵ دقیقه آزمایش داده‌اند و همه آنها خوب بودند.

ترامپ درباره نتایج نشست با مدیران نفتی هم گفت: ویروس کرونا باعث شد بازار نفت بین ۳۵ تا ۴۰ درصد کاهش داشت با این حال ما شرکت‌های بزرگی داریم که می‌توانند این بازار آزاد را به دست بگیرند.

وی به اختلاف نظر بین عربستان سعودی و روسیه درباره کاهش تولید نفت هم اشاره کرد و افزود: آنها می‌خواهند این مشکل را حل کنند. فکر می‌کنم آنها می‌خواهند به راه حل برسند و به سختی برای آن کار می‌کنند. آنها به من گفتند که به سختی کار می‌کنند تا به راه حل برسند.

رئیس جمهوری آمریکا چند روز پیش هم مدعی شده بود که رئیس جمهوری روسیه با ولیعهد سعودی درباره بازار نفت صحبت کرده است که کرملین این ادعا را رد کرد.

ترامپ در ادعایی برخلاف اظهارات امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه که گفته بود «روز پس از کرونا همچون پیش از آن نخواهد بود»، گفت: سعی خواهیم کرد به جایی که بودیم برگردیم. سرانجام جایی که بودیم را جایگزین خواهیم کرد.

وی بار دیگر مصرف هیدروکسی کلروکوئین را تبلیغ کرد و افزود: ما شاهد نتایج واقعا خوبی هستیم. ما به طرز فوق العاده‌ای آن را تولید کرده‌ایم. ما در مورد کار خود آن را سفارش داده‌ایم. این می‌تواند تاثیرات بسیار بزرگی داشته باشد. خواهیم دید چه اتفاقی می‌افتد.

استفاده از ارتش

رئیس جمهوری آمریکا درباره استفاده از نیروی مسلح برای مقابله با کرونا هم اظهار کرد: ما نقش نیروهای مسلح را در این مساله گسترش دادیم. هیچ کس بهتر از ارتش ایالات متحده آمادگی پیروزی در جنگ را ندارد و ما در یک جنگ با دشمن نامرئی هستیم. مرکز جاویتس توسط ارتش اداره می شود زیرا انجام آن برای مردم عادی بسیار سخت است.

ترمپ اضافه کرد: یگان مهندسی ارتش بیش از ۱۰۰ سایت را برای بیمارستان‌های صحرایی را در سراسر آمریکا بررسی کرده است.

بر اساس آخرین گزارش‌های منتشر شده، تا این ساعت ۲۷۳ هزار و ۸۸۷ نفر به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند و هفت هزار و ۷۷ نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان