arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۰۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۷ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۹

اطلاعیه سفارت ایران در مادرید درباره ایرانیان مقیم در اسپانیا: در تلاشیم زمینه برقراری یک پرواز چارتری در مسیر مادرید ـ تهران برای بازگرداندن ایرانیانی که تمایل به بازگشت به کشور دارند را فراهم شود

سفارت ایران در اسپانیا در اطلاعیه ای اعلام کرد در تلاش است یک پرواز چارتر در مسیر مادرید ـ تهران برای ایرانیانی که مایلند به کشور بازگردند، برقرار کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سفارت جمهوری اسلامی ایران در مادرید درباره هموطنان ایرانی که پس از شیوع ویروس کرونا در اسپانیا خواستار بازگشت به ایران هستند، اطلاعیه ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به شرایط ایجاد شده ناشی از شیوع ویروس کرونا در اسپانیا و فقدان چشم انداز روشن در کوتاه مدت برای حل بحران و مشکلات ناشی از آن، تعدادی از هموطنان عزیز ایرانی ساکن اسپانیا در تماس با سفارت پیگیر امکان بهره مندی از خدمات و تسهیلاتی برای بازگشت خود و خانواده هایشان به ایران شده اند. به همین منظور، این نمایندگی در تلاش است تا جهت رفاه حال این عزیزان، از طریق هماهنگی با وزارت امور خارجه و سازمان هواپیمایی کشوری در ایران و همچنین دریافت مجوز از وزارت امور خارجه و نهاد ذیربط حمل و نقل هوایی اسپانیا، زمینه برقراری یک پرواز چارتری در مسیر مادرید ـ تهران برای بازگرداندن ایرانیانی که تمایل به بازگشت به کشور دارند را فراهم کند.

این اطلاعیه می افزاید: با توجه به مسائل مترتب بر پروازهای چارتری، برنامه ریزی در این خصوص مستلزم داشتن اطلاعات کافی و مورد نیاز در خصوص آمار متقاضیان بازگشت به کشور است.

این سفارتخانه از هموطنانی که متمایل به بازگشت به کشور هستند درخواست کرده مشخصات خود شامل نام و نام خانوادگی و شماره ملی را به ایمیل سفارت به نشانی embajadadeiran@gmail.com ارسال کنند تا اقدامات و پیگیری های لازم در این زمینه به عمل آید.

وزارت بهداشت اسپانیا دیروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۷۴۷۲ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی این وزارتخانه، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا به ۱۱۷۷۱۰ نفر و تعداد قربانیان آن نیز به ۱۰۹۳۵ تن افزایش یافته است.

وخامت اوضاع در اسپانیا به حدی است که رئیس ستاد کل ارتش این کشور از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درخواست کرده که هرچه سریعتر دستگاه‌های تنفس مصنوعی، لباس‌های محافظ و کیت‌های تشخیص ابتلا به کرونا برای این کشور ارسال کند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان