arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۰۱۷۷
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۷ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۹

چین در مورد آمار مرگ و میر در ووهان دروغ گفته؟ / واشنگتن پست: آمار غیر رسمی می گوید 42 هزار نفر در ووهان بر اثر کرونا جان باخته اند

روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی نوشت بررسی تصاویر منتشرشده از قربانیان ویروس کرونا در ووهان چین و همچنین بررسی‌های صورت‌گرفته در رسانه‌های اجتماعی از میزان رجوع خانواده‌های قربانیان به مراکز تدفین نشان می‌دهد آمار قربانیان به حدود ۴۲ هزار نفر یعنی ۱۶ برابر بیشتر از آمار رسمی بالغ می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چین در مورد آمار مرگ و میر در ووهان دروغ گفته؟ / واشنگتن پست: آمار غیر رسمی می گوید 42 هزار نفر در ووهان بر اثر کرونا جان باخته اندروزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی نوشت بررسی تصاویر منتشرشده از قربانیان ویروس کرونا در ووهان چین و همچنین بررسی‌های صورت‌گرفته در رسانه‌های اجتماعی از میزان رجوع خانواده‌های قربانیان به مراکز تدفین نشان می‌دهد آمار قربانیان به حدود ۴۲ هزار نفر یعنی ۱۶ برابر بیشتر از آمار رسمی بالغ می‌شود.

بنابر این گزارش، از تاریخ ۲۳ مارس، روزانه ۳ هزار و ۵۰۰ خاکستردان محتوی خاکستر اجساد قربانیان را به خانواده‌های آنان عودت داده‌اند که این آمار کشته‌شدگان را تا ۴۲ هزار نفر افزایش می‌دهد.

همچنین به نوشته مجله معتبر کایشین (Caixin)، بخش جسدسوزی هانکو ۱۹ ساعت در روز فعالیت داشته و در عرض دو روز پنج هزار خاکستردان برای پر کردن بقایای اجساد دریافت کرده بود.

همچنین، رادیو آزاد آسیا بر اساس آمار منتشره از ۸۴ کوره جسدسورزی در ووهان که شبانه‌روزی فعالیت داشته‌اند نوشت با درنظر داشتن زمان یک ساعت برای سوزاندن هر جسد، آمار قربانیان به ۴۶ هزار و ۸۰۰ نفر بالغ می‌شود.

این در حالی است بر اساس آمار رسمی، تعداد ۲ هزار و ۵۳۶ نفر در ووهان قربانی کرونا شده‌اند.

همه‌گیری ویروس مهلک کرونا و سوزاندن بسیاری از درگذشتگان به جای تدفین سنتی، یکی از سنت‌های حدود دو هزار ساله مردم چین برای ادای احترام به درگذشتگان را تحت تاثیر قرار داده و بسیار از مقام‌های محلی، اجرای این سنت را ممنوع کرده‌اند.

چینی‌ها از حدود دو هزار سال پیش رسم داشته‌اند در پانزدهمین روز از آغاز بهار به قبرستان رفته و سنت «نظافت قبور» را اجرا کنند. به باور مردم چین، نظافت قبور و سپس توزیع غذا و مشروب و پول برای اجداد درگذشته‌شان، آرامش می‌آورد.

امروز شنبه ۱۶ فروردین، مصادف با روز نظافت قبور در چین است، اما به نوشته واشنگتن‌پست، به رغم تعداد کثیر قربانیان ویروس کرونا، امسال عده اندکی به قبور سر می‌زنند. هزاران خانواده و خصوصا ساکنان ووهان، کانون شیوع این بیماری همه‌گیر، حتی قادر به تدفین درگذشتگان خود نبوده‌ و به دستور مقام‌های بهداشتی، اجساد سوزانده شده‌اند.

بنا بر گزارش واشینگتن‌پست، مقام‌های رسمی در برخی نقاط رفتن به قبرستان‌ها را ممنوع کرده یا محدودیت‌هایی برای حضور مردم اعمال می‌کنند.

نظرات بینندگان