arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۰۲۹۷
تعداد نظرات: ۵۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۱ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۹

روحانی: کسب و کار‌های «متوسط و کم‌خطر» از ٢٣ فروردین می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند / از ۲۳ فروردین، ساعات کاری اداری از ۷ صبح تا ۱۴ است / تردد استان به استان تا ۳۰ فروردین همچنان ممنوع است / فعالیت مدارس تا ۳۰ فروردین تعطیل است / اماکن مقدسه تا پایان فروردین تعطیل خواهد ماند

رییس‌جمهوری در جلسه ستاد ملی کرونا گفت: درباره کسب و کارها و فعالیت‌ها تصمیم گرفته شد که از ۲۳فروردین استان‌های کشور کسب و کارهای متوسط و کم ریسک را می‌توانند با اجرای پروتکل‌ها آغاز کنند؛ اما کسب و کارهای پر ریسک مثل استخرها و ... تا پایان فروردین همچنان تعطیل است تا تصمیم‌گیری شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس‌جمهوری در جلسه ستاد ملی کرونا گفت: درباره کسب و کارها و فعالیت‌ها تصمیم گرفته شد که از ۲۳ فروردین استان‌های کشور کسب و کارهای متوسط و کم ریسک را می‌توانند با اجرای پروتکل‌ها آغاز کنند؛ اما کسب و کارهای پر ریسک مثل استخرها و ... تا پایان فروردین همچنان تعطیل است تا تصمیم‌گیری شوند.

به گزارش «انتخاب»،

حسن روحانی رییس‌جمهور صبح یکشنبه در جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا که در مجموعه حافظیه تهران برگزار شد، اظهار کرد: در روندی که پیش‌رو داریم برای مسئله مبارزه و مقابله با کرونا هیچ اختلاف نظری میان دستگاه های دولتی و قوای سه گانه وجود ندارد و همه ارکان کشور با هماهنگی در حال انجام امور هستیم و مقام معظم رهبری نیز همواره حمایت کردند.

وی با تاکید بر اینکه در مسئله مقابله با کرونا کل نظام یکپارچه است، گفت: این که بدخواهان ما از این یکپارچگی عصبانی و ناراحت هستند، خودشان می‌دانند، اما کرونا با همه دشواری هایی که ایجاد کرده آثار خوبی هم داشته که وحدت بیشتر ارکان مختلف جامعه است؛ امروز شاهد یک وحدت و یکپارچگی در سراسر کشور هستیم. سالم بودن هوا به دلیل کاهش ترافیک نیز از دیگر آثار خوب کرونا در کشور است.

رئیس‌جمهور افزود: در میان وزارتخانه های دولت اختلافی نیست ممکن است چیزی را در جایی پیدا کنند و با شیطنت به رسانه های خارج از کشور منتقل کنند و آنها نیز این مسئله را بزرگ کنند، اما هیچ اختلافی در این زمینه نداریم. برخلاف دعوت بدخواهان و ضد انقلاب که مردم را دعوت می کند به این که بین سلامت و فعالیت اقتصادی یکی را باید انتخاب کرد این مردود و ناصواب است؛ چرا که هم فعالیت‌های اقتصادی و هم پروتکل های بهداشتی هر دو در کنار هم قابل اجرا هستند، فعالیت‌های اداری و اقتصادی و تولیدی ما باید در جریان باشد، اما پروتکل‌های وزارت بهداشت باید مورد تاکید و توجه قرار بگیرد.

روحانی با اشاره به بررسی جزئیات طرح فاصله گذاری هوشمند در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: کمیته اجتماعی و امنیتی ستاد روزهای خود را ارائه داد؛ خواست این کمیته، وزارت صمت و فعالان اقتصادی و اصناف در قالب یک جمع‌بندی در جلسه مطرح شد و در نهایت تصمیماتی اتخاذ شد.

وی با بیان اینکه در تولید از ابتدا با هیچ مانعی مواجه نبودیم و این مراکز همچنان با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت خود ادامه می‌دهند، اظهار کرد: امروز پیشنهاداتی درباره فعالیت‌های اقتصادی و کسب و کارها مطرح شد که در نهایت پیشنهادات به تصویب ستاد قرار گرفت؛ بر این اساس تصویب شد که در استان‌های کشور بجز تهران کسب و کارهای کم ریسک می‌توانند از ۲۳ فروردین فعالیت های خود را آغاز کنند، اما کسب و کارهای پر ریسک از جمله مراکز ورزشی، استخرها و مراکزی که نیاز به حضور جمعیت دارند فعلا تا اطلاع ثانوی همچنان تعطیل باقی می مانند تا بعداً درباره آنها تصمیم گیری شود.

رئیس جمهور ادامه داد: در بخش کسب و کارهای کم ریسک بنا شد تا در استان ها از شنبه ۲۳ فروردین فعالیت ها با مراعات پروتکل های اعلامی از سوی بهداشت و درمان آغاز شود؛ حتماً باید بر این پروتکل ها نظارت شود و مسئولیت اصلی این نظارت بر عهده وزارت بهداشت است. امروز همچنین تصویب شد تا در صورت نیاز نیروی بسیج نیز برای نظارت با دقت به وزارت بهداشت کمک کند.

روحانی با تاکید بر اینکه نمی‌خواهیم فعالیت‌های اقتصادی سلامت مردم را تحت تاثیر قرار دهند، گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در فعالیت‌های اقتصادی باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی درباره وضعیت فعالیت کسب و کارها در استان تهران نیز خاطرنشان کرد: در جلسه امروز تصویب شد که در استان تهران فعالیت های اقتصادی از روز شنبه ۳۰ فروردین آغاز شود.

رئیس جمهور اظهار کرد: از کمیته تبلیغات خواستیم در این زمینه طرح ها و اطلاعات مورد نیاز را آماده کند و در رسانه ها توضیح داده شود که فروشندگان چگونه باید مسائل را رعایت کنند؛ همچنین تاکید شد که وظایف و اصول بهداشتی که باید مورد توجه قرار بگیرد برای مردم توضیح داده شود.

روحانی با تاکید بر اینکه آغاز فعالیت کسب و کارها به معنای فراموش کردن اصل در خانه ماندن نیست، گفت: ترجیح بر این است که آنهایی که حضورشان در جامعه ضرورتی ندارد، همچنان در خانه بمانند.

وی گفت: برای بازگشایی فعالیت‌های کسب و کارها بر اساس پیشنهاد وزارت بهداشت و درمان تصمیم گرفتیم که به صورت پلکانی عمل کنیم. در خصوص فعالیت ادارات دولتی نیز مصوب شد از هفته آینده یعنی ۲۳ فروردین فعالیت ادارات به این صورت باشد که دو سوم از کارمندان در محل کار خود حضور خواهند داشت و یک سوم دیگر مجاز هستند که در محل کار خود حضور پیدا نکنند؛ در این مصوبه تاکید شد که نسبت به افرادی که سن بالا دارند و همچنین به بیماری های زمینه ای مبتلا هستند اولویت ها لحاظ شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: هر کارمندی که به کرونا مبتلا شود، وظیفه دارد که به مدیر خود اعلام کند و در سر کار خود حاضر نشود و اقدامات درمانی را انجام دهد. آمدن او به محل کار به عنوان تخلف و جرم است؛ در مجموع حضور افرادی که مبتلا به کرونا هستند در جامعه ممنوع است و این افراد باید خود را یا در خانه یا در نقاهتگاه ها و یا در بیمارستان‌ها قرنطینه کنند.

روحانی در ادامه از وزیر بهداشت خواست که به آزمایشگاه ها ابلاغ کند در صورتی که آزمایش کرونای فردی مثبت شد موظف هستند تا علاوه بر اعلام به فرد بیمار موضوع را به اطلاع محل کار او و خانواده فرد بیمار برسانند.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: وقتی به کسی می‌گوییم آزمایش کرونای وی مثبت است نباید اضطراب و نگرانی شدید پیدا کند. بسیاری مردم با ایزوله و قرنطینه بعد از دو هفته خوب می‌شوند و این مورد تنها در ۱۵ تا ۲۰ درصد دیده نمی‌شود. از ۱۰۰ نفر که مبتلا می‌شوند ۳ یا ۴ نفر خطر مرگ دارند و حتی ما باید از رقم ۳ درصد هم که در جامعه هست پایین‌تر رویم و به ۲ درصد برسیم.

وی اضافه کرد: اینکه افراد وقتی مبتلا می‌شوند این موضوع را مخفی می‌کنند لازم نیست، بلکه باید اصول بهداشتی را رعایت کنیم و این موضوع را هم مثل آنفولانزا اعلام کنیم وگرنه پنهان کردن آن نفعی ندارد و مهم نیست، البته هر کسی دوست دارد می‌تواند این کار را بکند، اما اصل مهم رعایت بهداشت و جلوگیری از ارتباط با دیگران است.

روحانی در ادامه اعلا کرد: ساعت کار اداری قرار شد از ۲۳ فروردین ۷ صبح تا ۱۴ عصر باشد و این با توجه به نزدیک بودن ماه رمضان در نظر گرفته شده است که در این زمینه هم اگر تا ماه رمضان چنین وضعیتی داشته باشیم نه نماز جماعت خواهیم داشت و نه وقت ناهار در ادارات.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: کلیه کالاهایی که ضروری بوده که جابجا شوند چه از گمرک چه در درون کشور بدون هیچ خللی کار خود را انجام دادند و حتی یک درصد هم از سال پیش کمتر نبوده که ما از همه دست اندرکاران حمل و نقل کشور تشکر می‌کنم. در ماه‌هایی که ما مشکل کرونا داشتیم از افراد و کارگران بخش حمل و نقل هیچ کسی اخراج نشده و تعدیلی هم صورت نگرفته که خبر خوبی است و شامل آن امتیازهایی که ما برای کسب و کارها در نظر گرفتیم می‌شوند.

روحانی همچنین گفت: عبور و مرور ماشین‌ها در استان‌ها آزاد است، اما در میان استانها تا ۳۰ فروردین ممنوع است که ماشین ها از استانی به استان دیگر بروند.

وی بیان کرد: در بخش آموزش به جز آموزش تکمیلی در بخش دکتری مخصوصا از ۳۰ فروردین حضوری خواهد بود، اما در بخش کارشناسی و مدارس تا ۳۰ فروردین آموزش از دور است؛ البته در استان‌هایی که وضعیت سفید است می‌توانند کار خود را شروع کنند و مشکلی ندارند مثل استان بوشهر که مشکلی در این زمینه ندارد.

رییس جمهور گفت: وزارت بهداشت و درمان نمی‌تواند بگوید که شکل فعالیت این ویروس در ادامه و در زمانی که هوا گرم می‌شود چگونه است چون هنوز عملکرد این ویروس مشخص نیست.

روحانی خاطرنشان کرد: اماکن متبرکه تا ۳۰ فروردین همچنان تعطیل می مانند و بعد از این تاریخ برای آن ها تصمیم گیری می‌کنیم. جلسه بعدی ما ۲۴ فروردین است اما اگر اتفاقی بیفتد می توانیم زودتر این جلسه را برگزار کنیم.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵۹
در انتظار بررسی: ۸
غیر قابل انتشار: ۱۱
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
44
بی زحمت بگین اول مجلس و مسئولان شروع کننن مطمئنا اونا کم خطر تر از بقیه هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
باید دولت از حقوق برخی افراد مانند هیات علمی ها، قاضی ها، مدیر کل ها و... کم کند و یارانه برخی مشاغل ازاد مثل کارگرهای ساختمانی و دست فروش ها و ... در حد بخور نمیری زیاد کند
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
اگر منطقي باشيم اكثر دانشجويان ودانش اموزان به سر كلاسهاي خود نخواهند رفت، بازاريان بزرگ تعطيل خواهند كرد شركت هاي خصوصي ورستورانها هم به دليلي كسادي بازار وضرر ده بودن فعاليتها تعطيل خواهند بود ، اقدام بد دولت در عدم قرنطينه محكم شهرها حتي در ايام نوروز واين تصميم منجر به هلاكت هزاران هموطن چيزي جز خيانت به خون شهدا نيست از ترس مرگ نبايد خودكشي كرد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
2
31
واقعا هدفت چیه از مرگ مردم لذت میبری چرا استعفا نمیدی
پاسخ ها
ایران
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
امثال شما و انتخاب رای دادین به ایشون. حالا استعفا بده؟ نه داداش. هرکی خربزه میخوره، پای لرزش میشینه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
1
27
ملت را با بی تدبیری سابقه دار خود در گور خواهید کرد
دکتر یوسف اویسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
7
7
اتو فاژ یا خود خوری روشی برای پاک سازی است. این روش را بدن برای پاک کردن سلول های مرده ومریض هم انجام می دهد. طبیعت هم با بیماری کرونا افراد غیر سالم را پاک سازی می کند. لذا باید برای درمان صد در صد از کرونا بیماران و مخصوصا بیماران جوان که دارای بیماری های التهابی هستند درمان شوند. تنها عامل بیماری های التهابی از سرطان تا لوپوس و دیابت و بیماری های قلبی و اسم و0000 . فقط چاقی است و بدون تحرکی است. بنابراین باید با تغییر رژیم غذائی و ورزش و کمک های داروئی به وزن مناسب رسید تا مواد سیتوکین در بدن تولید نشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
اونوقت میدونی که نصف مردم ایران پاکسازی میشوند چون نصفشان بیمارند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
26
این یعنی قتل عمدی صدها هزار یا ساید چند ملیون ایرانی.. ملت در مقابل مرگ عزیزانشان سکوت نخواهند کرد به مردم رحم نمی کنند به خود و حکومت خودشان رحم کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
1
23
مبارکه... اقتصاد و فرهنگ و سیاست و ارزش پول ملی و احترامی که واسه پاسپورتمون نذاشتین حداقل بذارید زنده بمونیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
20
حسن .... ول کن چیزی بهت نمی گم!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
24
این آقا مملکت را به باد میده ما بچه هامان را به مدرسه نخواهیم فرستا د یک سال عقب بمانند بهتر از جانشان است
برزو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
20
با این تصمیم منتظر طغیان وحشتناک و غیر قابل کنترل ویروس کرونا باشیم . در حالیکه تمام کشورهای درگیر اعلام قرنطینه کرده اند و یا حداقل به اشکال مختلف حضور مردم در جامعه کنترل می کنند دولت با وجود نتیجه مثبت تعطیلی ۱۵ روزه و مدیریت نسبی شیوع کرونا در کمال تعجب دولت اجازه فعالیت کسب وکار را صادر کرده است .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
17
علی برکت الله!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
8
17
آقای رئیس جمهور چی را می خواهی ثابت کنید رهبرا بداد مملکت برسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
ایکاش رهبر معظم انقلاب خود ریاست ستاد را بعده بگیرند این کار از دست روحانی بر نمی آید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
2
12
خدایا هدایتش کنه
ناشناس
|
United States
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
7
ساعت کاری بخش خصوصی چطور است؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
12
به آخر الزمان خوش امدید
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
12
آقای رییس جمهور! کجای دنیا ادارات از ساعت 7 شروع بکار می کنند بخصوص کشوری مانند ایران که وضعیت امکانات حمل و نقل عمومی بسیار پایینه و در شهرهای کوچکتر برای زنان کارمندی که منزل اونها از محل کارشون فاصله زیادی داره و مجبور هستن خیلی زود از منزل خارج بشن قطعا از نظر امنیتی مشکلاتی خواهند داشت.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
21
فرمانده ستادمعاشقه با کرونا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
1
14
آقای روحانی مدام برای نابودی کرونا تاریخ تعیین میکند !!!!
خدا عاقبت ما را با این مسئولین به خیر کند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
14
پناه برخدا از دست ندانم کاریهای پایان ناپذیر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
1
9
ازنظر جناب سرهنگ کرونا تمام شد دولت نمیتونه ضرر بده فوت براثرکرونا هم بهتر تعداد یارانه بگیرها کمترمیشه و درعوض درآمد دولت جناب سرهنگ بیشتر دقت کنید از تاریخ فوق یا دیگه آمارفوت شده هارا نمیگویند یا اگرهم بگویند یک تعداد کم رااعلام میکنن به هرحال کرونا تمام شد همه برین عشق و حال
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
8
ظاهرا کرونا رو شکست دادیم دوستان!
ح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
11
مگر شيب نزولي شده كه بازهم تصميمي مثل عادي شدن از روز شنبه ( 98/12/10 ) گرفتيد خواهشاً در كنترل شيوع ويروس كرونا حداقل تصميم ساير كشورها را هم رصد كنيد و در خلاف جهت جريان آب شنا نكنيد ( اين تصميم دولت باعث افزايش تعداد مبتلايان و در نتيجه باعث فشار به كادر درماني مي شود دلم به حال آنها كه واقعاً خسته شده اند مي سوزد خدا يار و ياورشان باشد ) به اميدي روزي كه اين ويروس از كل دنيا برطرف گردد.
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
10
روحانی متوجه نیست که مردم فقط بخاطر تعطیلات عید در خانه ماندند، اگر پز میدی که تخت بیمارستان خالی مونده بخاطر عید بوده و بخاطر اینکه مردم خانه را به بیمارستانهای شما ترجیح دادند! الان تعطیلات تمام شده و همه بدون استثناء رفتن سر کار بجز کسب و کارهای آزاد که روز معمولی هم تمایلی به کار کردن ندارند، نشستی وسط کاخ آمار غلط بهت میدن، یه دوری تو شهر بزن!
جمشید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
1
7
مجلس بدون لاریجانی حامی روحانی، روحانی را بدلیل عدم کفایت عزل کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
13
دولت تصمیم گرفت که ۷۰ درصد مردم درگیر کرونا شوند و مرگ و میر بالای ان را پذیرفت!
.
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
7
میشه لطفا بفرمایید کارهای کم ریسک یعنی چی..یعنی ویروس سراغ کارهای کم ریسک نمیره؟ ادمی که شغلش کار کم ریسکه برای تردد از منزل تا محل کار کم ریسکش باید پرواز کنه ؟ میدونم امکان تعطیلی کامل رو ندارید. چون توان مدیریت تبعات اقتصادیش رو ندارید اما حداقل اینجوری هم نگید..پس با این حساب بقیه ارکان حکومتی نیز مشغول فعالیت میشوند.؟
امین میرزائی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
2
4
ببخشید که کمی مفصّلتر می نگارم .در نوشته دیگری که دیروز برایتان فرستادم به تناقضهای موجود در میان دانشمندان رشته های مختلف اشاره کردم. عزیزانی از سر لطف برخاستند و به این دوست و برادر فیلسوف خود متلک انداختند . این که حرفت را نمی فهمیم و خودت را به روانپزشک نشان بده تا تو را به زباله دان تاریخ نیفکنده ایم!!

پرسشی را که در آن نوشته مطرح کردم تلطیف می کنم و- با چاشنی طنز -دوباره می پرسم . دوستان هتّاک لطفاً فحشِ فرنگی ندهند ! دشنام پارسی مطلوبتر است !

عزیزان خواننده! علم در پزشکی خلاصه نمی شود ، ضمن آن که پزشکی دانشی مصرف کننده است و با تغییر پارادایم در رشته های مولّد (مثل ریاضی و فیزیک و شیمی) تغییر ماهیت می دهد . نمونه اش بحث جدید زیست شناسی کوانتومی یا پزشکی تکاملی. این دوّمی (پزشکی تکاملیEvolutionary Medicine) بر اکوسیستم و تفاوتهای فردی و تاریخچه تکامل انسان پیشاصنعتی تمرکز دارد ، بر خلاف پزشکی مولکولی و فیزیولوژیکی موجود که اجداد هومو هابیلیس و هومو ارکتوس انسان ساپینس را از یاد می برد. شاخه ای جدید که فی المثل در دانشگاه ییل تدریس می شود .

من در کامنتی که ذیل متن دیگری برایتان فرستادم به تناقضهای موجود در دانش فیزیک (مبنای تحقیقات پزشکی) اشاره داشتم . اما جو زدگی جمعی و دوری از تحقیقات متدولوژیک شناخت شناسی ، فرصت تأمّل را از دوستان گرفته و در اکثر نقاط جهان ، معنی بیماری را به بیماری ویروسی تقلیل داده. در حالی که افسردگی، اضطراب، هیپوکندریا، پارانویا و امثال آن هم بیماری هستند که جامعه جهانی دچار آنها شده.

پزشکی جدید بر فیزیک کلاسیک(فیزیک نیوتونی) بنا گرفته و جی پی اس موبایل حضرتعالی با تئوری نسبیت انیشتین راه افتاده . تکنولوژی اسکن بر فیزیک ذرّات بنیادی بنا گرفته ، اما مخترع MRI (ریموند دامادیان) یک خلقت گرایِ متعصّب است که عمر جهان را 6000 سال تخمین زده !

فیزیک نسبیت با فیزیک کوانتوم غیر قابل جمعند. استرینگ تئوری خودش را کشته تا quantum gravity را به عنوان تئوری همه چیزtheory of everything به مردمان قالب کند . امّا والتر لِوین (استاد چشم چران و اخراجی فیزیک از دانشگاهِ ام آی تی ) به برایان گرین و کامرانِ وفا(فیزیکدانان آمریکایی و ایرانی طرفدار استرینگ تئوری) می خندد و تئوری ریسمان را جوک ریاضی و غیر آزمایشگاهی می داند.

با جدا شدن پزشکی و مهندسی و روانشناسی از رشته مادر ، ما فیلسوفان به پرسشهای متدولوژیک و اپیستمولوژیک مشغول شدیم و با دیدگاهی انتقادی به فرزندان خلف و ناخلف فلسفه (علوم متناقض) نگاه کردیم. از هیوم و لاک و بارکلی و کانت به بعد در اروپا ،و بعد از بحث وجود و ماهیت در فلسفه اسلامی ،و پس از طرح مسأله خیال یا مایا در فلسفه هندی چیزی به نام ذهن بی طرف وجود ندارد. استقراء ناقص یا قوانین اختمالات یقین نمی آورد و تئوری یونیورسال و جهانی تولید نمی کند. این است که تئوری chaos و طرح سیستمهای پیچیده پیش آمد و جهان ساعت گونه نیوتون را واژگون کرد و این شد که هندسه نا اقلیدسی ریمان و لباچفسکی بساط دو هزار و اندی سال هندسه اقلیدسی را بر هم زد.

دانشمندان یا ساینتیستهای محترم لطف کنند و با ادلّه متقن علمی به این پرسش فلسفی پاسخ دهند. شما نمی توانید پزشکی را علم بدانید و شاخه های دیگر علوم از جمله فیزیک را از یاد ببرید. حال چه فیزیک ارسطویی، چه نیوتونی، چه انیشتینی و بوهری، چه هاوکینگی. اگر نقصی در فیزیک یا شیمی باشد به پزشکی نشت می کند ، اگر تغییری هم رخ دهد به پزشکی تسرّی می یابد. نمی شود که در فیزیک انیشتینی و بوهری و پیرو M Theory بود و در درمان، نیوتونی و کپلری و گالیله ای و ارسطویی(یعنی پیرو بقراط و پاستور و گُلژی) . هانری پوانکاره زمانی بر جهان مکانیکی نیوتون مُهر ابطال کوبید که تئوریهای امثال لاپلاس به زباله دان تاریخ خزید. چنان که در حال حاضر با داروین چنین می کنند و زبان اسطوره ای بشر را رافع 99 درصد ژن مشترک ما و شمپانزه می دانند. هیچ شامپانزه ای سریال پایتخت نمی سازد و نوستالژی فیلمفارسی زمان شاه را زنده نمی کند ! و هیچ کپک اسپروژیری هوش مصنوعی قابل رقابت با گری کاسپاروف به عرصه نمی آورد. چه رسد به انتخابات 40 درصدی و رد صلاحیت فلّه ای!

پرسش ساده من این بود و از پزشکان خواستم به این سؤال ساده جواب دهند :بنابه فیزیک جدید 95 تا 96 درصد جهان از ماده و انرژی تاریک تشکیل شده و تنها 4 تا 5 درصد آن را باریون (ماده معمولی) تشکیل داده. لطف کنید و بفرمائید ویروس (موجودی که بنابه تئوریهای زیست شناسی نه مرده است و نه زنده ، ویریون)، یعنی یک رشته به قول زیست شناسان اینوِلوپد یا دیس اینوِلوپد DNA یا RNA که نه غشاء سلولی دارد نه هسته، چگونه جهان ناپیدایِ 95 درصدی را به هم ریخته و فیزیکدان و زیست شناس و فیلسوف و ملّای 5 درصدی را افقی یا قرنطینه کرده؟؟!

شما از جی پی اس موبایلتان کمک بگیرید. آنهایی هم که کود الاغ دود می دهند ، از فیزیک ارسطو کمک بگیرند و به این پرسش فلسفی پاسخ دهند. تا پایگاه پزشکی مشخص نشود، هر درمانی پا در هوا می ماند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
7
می‌دانستید که نزدیک به 600 هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی داریم؟
می‌دانستید که بسیاری از آنان خوابگاهی هستند؟
می‌دانستید که میتوان کلاس دانشگاه‌ها را مجازی برگزار کرد؟
می‌دانستید که کرونا مهار نشده است؟
می‌دانستید که وزیر علوم این موارد می‌داند؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
8
مثلا چه اتفاق مصبتی افتاده که بلید فعالیتها آغاط یشه لین یعنی اوج بی تدبیری
محمد
|
United States
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
8
جناب روحانی تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها
طرح فاصله گذاری هوشمند چه فرقی با قبلی داره فقط کلماتش فرق کرده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
12
کلن چان مردم ایران برای این آقاا ارزشی ندارد گویا..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
9
تورو خدا یکی ترمز این بابا را بکشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
7
چرا کامنت‌ها رو نمیذاری؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
8
دستی دستی مردم را به کشتن میدیم این چه نوع سیاستی است چین بعد از چند ماه کنترل جرات نمی کنه همچین کاری بکنه اونوقت ما هر روز یک یجور تصمیم می گیریم
واویلا
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
7
اقای روحانی کارمندان نیاز به اضافه کاری دارند اونم در ساعات غیر اداری تکلیف این را هم شفاف روشن کن تا اعمال سلیقه توسط نا مدیران خوداری شود فقط خواهشا شفاف و روشن بدون هیچ گونه ویرگول که این نامدیران تفسیر به رای نکنن . ممنون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
6
متاسفم آقای روحانی
مشخصا وزارت بهداشت مخالف این تصمیم و ابهام بزرگتر اینکه دیشب رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت آمار مراجعات کرونایی نه تنها کم نشده که بیشتر هم شده... واقعا چه فرقی بین تهران با 7 استان دیگه‌ای که روند بحرانی و صعودی بیماری دارند چیه؟ واقعا نمیشد حداقل 8 استان اصلی درگیر حداقل کارشون رو از اول اردیبهشت شروع کنند؟ تا حالا هم که برعکس خیلی از کشورها یک سوم تعطیلی ما تعطیل رسمی بوده.
امیدوارم تجدید نظر بشه....
مجید
|
France
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
7
اخه نمیدانیم توی این کشور چی میگذرد . چه اتفاقی افتاده که اقای روحانی و ستاد کرونای کشور به یکباره با خوش بینی تمام کسب و کار ها ادارات و فعالیت های اقتصادی را شروع کرده . ایا امار به یکباره کاهش پیدا کرده چرا مردم را مر معرض خطر قرار میدهید چگونه جگر گوشهایمان را در معرض خطر قرار دهیم . دارو و واکسن دارید . فرزند من میگوید ان زمان که کرونا نبود وضعیت خوابگاه دانشجویان و سلف سرویس دانشگاه ها بسیار بد بود با این ویروس منحوس چگونه به هم کلاسی و دانشجوان دیگر اعتماد کنم . من بد بین نیستم ولی ایکاش بعد از تعطیلی سیزده بدر خیابانها را میدیدی که با اولین چراغ سبز روحانی چه وضعی بوجود امد انشالله مسئولین بموقع جلوی این ریسک پر خطر را بگیرند . و یا سازمان بهداشت جهانی این کار اقای روحانی را تایید کند . موج بازگشت کرونا تهدیدی واقعی است
سعید منتظری
|
United States
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
10
این جناب روحانی اصلاً خودشو زده به فراموشی؟! مگه قرار نبود برنامه ها طبق نظر متخصصین باشه؟ حالا چظور شد که نظر وزارت بهداشت و ستاد کرونا شده باد هوا؟! مگه نامه ننوشت که یک میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی برای مقابله با کرونه هزینه بشه؟ کو جوابش؟ چرا نتیجه پیگیریهاشو به ملت نمیگه؟ منتظر چی هستن؟ که یه میلیون نفر از کرونا تلف بشن؟ که تو این بدبختی هم از آمریکا جلو بیفتیم؟ اصلاً ما کافر و بیدین، خودشون مسلمون هستن یا نه؟ این ملت هیچ، جواب خدارو چی میخوان بدن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
حداقل باید 5 میلیارد دلار هزینه کنن برای کرونا مسئول این وضع هم خودشون هستن که با ماهان کشور ر الوده کردن
ناشناس
|
Canada
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
8
دولت از تامین قرنطینه شدگان که قاعدتاً باید بوسیله دولت جبران شود، عاجز است و بیم آن دارد که این عدم توانایی، منجر به شورش گردد
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
با شيوع دوباره بيماري ديگر كنترل ناممكن وامكان شورشها بيشتر خواهد شد
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
9
جناب روحانی کمی تامل و انسانیت که بقیه جامعه ا یرانی هم حقی برای زندگی دارند به تاریخ بنگر که در مورد امثال تو چه قضاوت میکنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
2
جناب جهان پور گفتند هیچ استانی سفید نیست.حالا تو چی میگی؟
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
3
چرا بعنوان یک مسلمان با ملت روراست نیستید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
3
آقای روحانی امروز مطالبی فرمودند و ساعتی قبل آقای جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت مطالب دیگر!! تکلیف مردم چیه !؟ باید بین بیماری و خطر مرگ و سرکار رفتت یکی را انتخاب کنند؟ مگر ویروس کرونا بصورت هوشمند و با برنامه ریزی دولت ما عمل میکنه!؟ آن هم با این تصمیمات و اظهارات ضد و نقیض!!
محمد علی از شیراز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
2
در تاریخ ثبت خواهد شد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
2
سلام
شایسته است از مدلهای کشور های دیگر که مطمءنا براساس تحلیل داده ها و جمع بندی نظرات متخصصین با ملاحظات اقتصادی و سیاسی و فرهتگی نیز همراه بوده در تصمیم گیریها استفاده شود طبیعتا در ادامه در مواجهه با نتایج و مدیریت اتفاقات آتی با آدرس دهی به مورد آنها بهتر میتوان با سازمانهای جهانی تعامل کده و امکانات دریافت نمود تا اینکه خلاف نظرات تخصصی و پزشکی بکار گرفته شده در بقیه کشور ها روی جان انسانهای جامعه ریسک نمود.
با احترام شهروندی از تهران
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
1
سرمون گیج رفت اینقدر تصمیمات متناقض گرفتید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
2
ای کاش تا خیلی خیلی دیر نشده عقلای قوم یه فکر اساسی بکنند
سامان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
4
در عجبم که جون کارکنان مظلوم دولت این همه بی اهمیت شده که رئیس جمهور دستور حضور اونا را داده؟! چند صد نفر باید قربانی بشن تا دولت راضی بشه؟
ناشناس
|
United States
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
4
واقعا کاهش ساعات کاری ادارات چه کمکی میکنه؟ جز اینکه ادارات شلوغ تر میشه؟ چون همه مراجعه کننده ها یک ساعت یکسان به اداره مراجعه میکنن و باعث ازدحام میشه؟ این فاصله گذاری هوشمنده یا احمقانه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
5
مگه مردم در استان های جنوبی بچه هاشونو از سر جوی آب آوردن که باید برن مدرسه؟
کدوم وضعیت سفید؟
روحانی:
"... اما کسب و کار‌های پر ریسک از جمله مراکز ورزشی، استخر‌ها و مراکزی که نیاز به حضور جمعیت دارند، فعلا تا اطلاع ثانوی همچنان تعطیل می‌مانند تا بعداً درباره آن‌ها تصمیم گیری شود."

از مدارس دیگه پر ریسک تر و پر جمعیت تر هم مگه داریم؟؟؟
چطور خودتون با فاصله ی ۲ متری و با همه ی امکانات بهداشتی و پیشگیری توی جلسه ی هیئت دولت می نشینید و تصمیم برای مدارسی می گیرید که جمعیت متراکم در کلاس دارند و روی هر نیمکت ۳ نفر نشستن؟
انتظار دارید والدینشون همکاری هم بکنن و بچه هاشونو بفرستن مدرسه؟
به همین خیال باش.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
3
خوب روحانی میخواد تعطیل کنه ولی نمیزارند....
مث بقیه کارا که میخواست... خخخخخ
بابا این پرزیدنت خیلی باحاله
بالاخره اون شنبه اومد
همایون
|
United States
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
0
3
همه کارا فرمایشی . جاده رو میبندن اما فرودگاه بازه . یعنی کسی که با هواپیما میاد عاری از کرونا میشه ؟؟؟؟؟. آخه چرا ب فکر مردم نیستی ؟؟؟؟. چرا قرنطینه نمی کنین .؟؟؟ چی از جون مردم مهمتره آخه ...... ادارات رو باز کردین انتظار دارین خیابونا شلوغ نباشه ؟. بعدشم حضور 1/3کارمندان یعنی شلوغی بیشتر اون اداره ...
واقعا متوجه نمشین؟
راستی اون 400هزار کسی گرفت ازشون . من که بیکارم و 1 ریال هم ندیدم....

همش دوروغ
سید عباس تسبیحی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
3
2
والله والله والله این ها به فکر جان هیچ عزیزی نیستن ،،، کاش رهبری ورود کنند...
نظرات بینندگان