arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۰۳۹۲
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۶ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۹

دانشگاه علوم پزشکی: مسمومیت ۶۶ نفر و فوت ۸ بر اثر مصرف الکل صنعتی در یزد

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: تاکنون ۶۶ تن به دلیل مصرف الکل صنعتی در استان مسموم شدند که از این تعداد هشت نفر فوت کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش عصر یکشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد ،دکتر محمد حسین زارع افزود: با توزیع الکل تقلبی توسط برخی افراد سودجو ، چهار تَن نیز بینایی خود را از دست دادند و بقیه بیماران مسموم با الکل متانول که در مراکز درمانی بستری بودند ،بهبود یافته و ترخیص شدند.

وی با اشاره به اینکه ضدعفونی علیه کرونا با خوردن الکل باوری غلط است تصریح کرد: این قبیل نا آگاهی‌ها سبب مسمومیت افراد، نارسایی حاد کلیوی، نابینایی و مرگ می‌شود.

مطالعات نشان می دهد، مصرف الکل ممکن است باعث نابودی سلول‌های آنتی‌بادی (که برای مبارزه با سلول‌های ویروسی ضروری‌اند) شود و در نتیجه اثر مخربی بر سیستم ایمنی فرد دارد.

علاوه بر آن الکل ماده‌ای آب‌زداست، آب درون سلول‌ها را خارج می‌کند و باعث مرگ آنها می‌شود و مصرف آن موجب کمبود مواد غذایی در شخص می‌شود و بدن را از مواد مغذی تقویت‌کننده‌ سیستم ایمنی محروم می‌کند.

همچنین مصرف الکل باعث ضعف ایمنی و افزایش احتمال ابتلا به برخی بیماری‌ها مانند سینه‌پهلو (ذات‌الریه)، سل و سایر بیماری‌های عفونی می‌شود و در مجموع مصرف الکل برای سیستم ایمنی بدن خطرناک است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان