arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۰۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۸ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۹

دومین اردوگاه مهاجران در یونان نیز قرنطینه شد

دومین اردوگاه مهاجران در یونان نیز بر اثر شیوع ویروس کرونا قرنطینه شد. وزارت مهاجرت یونان روز یکشنبه اعلام کرد که پس از مثبت بودن نتیجۀ آزمایش کرونای یک مرد 53 ساله، دومین اردوگاه مهاجران در سرزمین اصلی خود را نیز قرنطینه کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت مهاجرت یونان روز یکشنبه اعلام کرد که پس از مثبت بودن نتیجۀ آزمایش کرونای یک مرد 53 ساله، دومین اردوگاه مهاجران در سرزمین اصلی خود را نیز قرنطینه کرده است.

فرد مبتلا یک مرد افغان است که به همراه خانواده‌اش و صدها مهاجر دیگر در کمپ مالاکاسا زندگی می‌کند؛ او اکنون به بیمارستان منتقل شده است.

سازمان بهداشت عمومی یونان اعلام کرد که انجام آزمایش از دیگر اعضای خانواده او همچنین افرادی که با او در تماس بودند نیز ادامه دارد.

پیش از این در روز پنج‌شنبه مقامات یونان کمپ ریستونا در مرکز یونان را پس از آنکه نتیجۀ آزمایش کرونای 20 تن از ساکنان آن مثبت درآمد، قرنطینه کرده بودند.

به گزارش یورونیوز، یونان دروازۀ اصلی سفر به اتحادیه اروپا برای بیش از 1 میلیون مهاجری است که از درگیری‌های سال‌های 2015 - 2016 خاورمیانه فرار کرده‌اند. هم اکنون بیش از 110 هزار نفر از این افراد در مراکز مهاجرت در سراسر یونان به سر می‌برند و 40 هزار نفر از آنها نیز در اردوگاه‌های پرجمعیتی در پنج جزیره یونان جای داده شده‌اند.

تا کنون هیچ مورد ابتلا به کرونا در کمپ‌های جزایر یونان گزارش نشده است اما گروه‌های فعال در امور بشردوستانه هشدار داده‌اند که با توجه به ازدحام جمعیت در این کمپ‌ها، خطر ابتلای سریع مهاجران به کووید 19 و قربانی شدن بسیاری از آنها وجود دارد.

در خارج از کمپ‌های مهاجران نیز، یونان اولین مورد ابتلا به کرونا را در اواخر ماه فوریه گزارش داد. در حال حاضر 1673 نفر در این کشور به این ویروس آلوده شده‌اند و 68 نفر نیز به همین دلیل جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان