پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فروشگاههای مواد غذایی و آشامیدنی در سنگاپور اکنون میتوانند از کمک مالی برای بسترهای نرم افزاری تحویل غذا بهرهمند شوند Deliveroo، FoodPanda و GrabFood از سرویسهای مذکور هستند. این اقدام پس از آن انجام میشود که سنگاپور، سرویسهای غذا را به عنوان بخشی از اقدامات سختگیرانهتر برای مهار COVID-۱۹ گسترش داد.
به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، به اپراتورهای مواد غذایی و آشامیدنی (F&B) در سنگاپور کمک مالی داده شده است تا از سه سیستم عامل تحویل مواد غذایی Deliveroo، FoodPanda و GrabFood استفاده کنند. زیرا این کشور قصد دارد خدمات فیزیکی رستورانها را به عنوان بخشی از اقدامات سختگیرانهتر برای کنترل گسترش این ویروس متوقف کند.
سنگاپور روز شنبه در بیانیهای اعلام کرد که "بسته تقویت کننده تحویل غذا" با هدف کمک به مشاغلی انجام میشود که با تغییر مدلهای تجاری خود و تغییر سیستم پاسخگویی به نیازهای مصرف کنندگان مواجهند. رسانههایی که قبلاً از سیستم عاملهای تحویل استفاده میکردند نیز میتوانند برای حمایت مالی اقدام کنند.
در بودجه سال ۲۰۲۰ کشور سنگاپور، مبلغ ۱ میلیارد دلار در طول سه سال برای ارتقاء قابلیتهای امنیت سایبری و دادههای دولت در نظر گرفته شده است که شامل تکنولوژیهای جدید مانند هوش مصنوعی، و همچنین حمایت بیشتر بودجه برای نوآوریهای عمیق است. اپراتورهای مواد غذایی که هم اکنون از سیستم عاملهای تحویل استفاده میکنند از قبل واجد شرایط دریافت کمک هزینه هستند و نیازی به درخواست ندارند.
سوپر مارکتها و فروشگاههای مواد غذایی آنلاین شاهد افزایش قابل توجهی در سفارشات خود در اوج دوران شیوع کرونا هستند و این تقاضاهای روزافزون نیز ادامه دارند بنابراین اقدامات سنگاپور کاملا منطقی به نظر میرسند.