arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۰۴۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۰۹ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۹

مرگ و میر ناشی از کرونا در آمریکا به بیش از ۹۰۰۰ تن رسید

دانشگاه جان هاپکینز در گزارشی اعلام کرد، بیش از ۳۳۷ هزار تن در ایالات متحده آمریکا به کروناویروس آلوده شده‌اند و تاکنون ۹۶۳۳ تن جان باخته‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دانشگاه جان هاپکینز، یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های تحقیقاتی ایالات متحده که در شهر بالتیمور ایالت مریلند قرار دارد، شامگاه یکشنبه اعلام کرد تعداد تلفات ناشی از کروناویروس طی ۲۴ ساعت گذشته به ۱۲۰۰ تن رسید.

به گزارش شینهوا، ۳۳۷ هزار و ۷۲ تن تاکنون در سراسر آمریکا به بیماری کووید-۱۹ ناشی از کروناویروس مبتلا شده‌اند و ۹۶۳۳ تن جان داده‌اند.

در همین حال فرمانده گروه بهداشت عمومی ایالات متحده با هشدار درباره همه‌گیری ویروس کرونا، هفته پیش رو را ''سخت‌ترین و غم‌بارترین'' هفته برای مردم آمریکا دانسته است.

جروم آدامز، رئیس عملیاتی این گروه در مصاحبه با شبکه فاکس‌نیوز همه‌گیری ویروس کرونا را در آمریکا به لحظه مهمی مانند حملات یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ تشبیه کرد. آدامز از مردم خواست تا توصیه‌های بهداشتی دولت را رعایت کنند و از مردم خواست در مکان‌های عمومی ماسک بزنند.

با این حال، اندرو کومو، فرماندار ایالت نیویورک از کاهش تعداد مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در این ایالت در روزهای گذشته خبر داده است.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، نیویورک دارای بیشترین تعداد مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در آمریکاست.

کومو یکشنبه افزایش تعداد قربانیان ویروس کرونا در نیویورک به ۴۱۵۹ تن خبر داد. به گفته او تعداد افراد مبتلا در این ایالت نیز به ۱۲۲ هزار تن رسیده است.

با این حال، این مقام آمریکایی تاکید کرد تعداد بیمارانی که نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند، در یک هفته گذشته کاهش یافته است و تعداد افرادی که در ۲۴ ساعت گذشته جانشان را از دست داده‌اند، از روز قبل از آن کمتر بوده است.

به گفته کومو هنوز تشخیص این موضوع که آیا همه‌گیری ویروس کرونا در نیویورک به اوج رسیده است یا نه زود است. او همچنین تاکید کرد مردم باید همچنان در خانه بمانند و تنها برای خرید ضروری یا ورزش از خانه خارج شوند. با این حال، در شهرهایی مانند واشنگتن، دیترویت و نیواورلئان تعداد بیماران رو به افزایش است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
1
5
ایرانم یک همچین عددهایی هست.من با دیدن آمار امریکا و ایتالیا و اسپانیا وضعیت ایرانو میفهمم و مراقبت می کنم از خودمون .شانس اوردیم بقیه جاهای دنیا هم گرفتن وگرنه چیزی نمیفهمیدیم از اوضاع خودمون
نظرات بینندگان