arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۰۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۲ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۹

دانشگاه هنگ کنگ: ویروس کرونا ۷ روز در سطح خارجی ماسک می‌ماند

پژوهشگران دانشگاه هنگ کنگ می‌گویند ویروس کرونا دستکم تا یک هفته روی سطح خارجی ماسک‌های صورت باقی می‌ماند و به مردم توصیه کرده‌اند تا حد امکان این سطوح را لمس نکنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش ایرنا در نتایج تحقیقات این دانشگاه که روز دوشنبه در نشریه لانست منتشر شد آمده است: با این حال ویروس کرونا روی سطح صاف دوام بسیار کمتری دارد برای نمونه روی دستمال کاغذی و کاغذ چاپ بیش از ۳ ساعت دوام نمی‌آورد.

این محققان افزوده‌اند ضد عفونی کردن و شستن مرتب دست‌ها برای از بین بردن ویروس بسیار موثر است به طوری که این ویروس تا قبل از اینکه فردی را مبتلا کند با مواد ضد عفونی و آب و صابون خیلی سریع از بین می‌رود.

محققان همچنین در محیط‌های آزمایشگاهی اقدام به آزمایش ماندگاری ویروس کرونا روی سطوح مختلف کرده و به این نتیجه رسیده‌اند که ویروس روی لباس‌ها و چوب بیش از یک روز دوام نمی‌آورد بیشترین دوام ویروس کرونا جدید روی سطوح فولادی ضد زنگ و پلاستیک است که بر اساس این تحقیقات می‌تواند ۴ تا ۷ روز باقی بماند.

آن‌ها تاکید کردند که ضدعفونی کننده‌هایی که مردم در خانه هایشان مورد استفاده قرار می‌دهند و آب و صابون برای از بین بردن ویروس بسیار موثر بوده است و بسرعت آن را می‌کشد.

ویروس کرونا که از اواخر ماه دسامبر از شهر ووهان در مرکز چین شیوع پیدا کرد باعث سرفه‌های خشک و طولانی مدت، تب شدید، بی‌رمق شدن بدن، سرگیجه و بعضا اسهال و استفراغ در بیمار می‌شود و در صورت شدت گرفتن تنگی نفس بوجود می‌آید.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان