arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۰۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۳ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۹

رئیس جمهور فیلیپین، یک ماه حقوقش را به مبارزه با کرونا در این کشور اختصاص داد

سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری فیلیپین اعلام کرد، رئیس‌جمهوری این کشور حقوق یک ماه خود را به مبارزه با کروناویروس اختصاص داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، چند روز پیش، رودریگو دوترته، رئیس‌جمهوری فیلیپین اظهار کرد، به پلیس و ارتش کشورش دستور کشتن آن دسته از کسانی را داده است که ممنوعیت‌های مربوط به خارج نشدن از خانه با هدف مقابله با کرونا را زیر پا می‌گذارند.

سالوادور پانلو، سخنگوی دوترته در بیانیه‌ای اعلام کرد، رئیس‌جمهوری فیلیپین حقوق یک ماه خود را برای کمک به حل بحران شیوع کرونا در کشورش اختصاص می‌دهد.

او اضافه کرد که به غیر از رئیس‌جمهوری، تعداد زیادی از اعضای کابینه دولت وی نیز متعهد به کاهش ۷۵ درصد از حقوق ماهانه خود در فاصله آوریل تا دسامبر سال جاری با هدف اختصاص آن به این منظور شده‌اند.

پانلو عنوان کرد: عده‌ای دیگر از مقامات هم داوطلبانه خواستار کسر از حقوقشان در تمام دوران وضعیت اضطراری مربوط به بیماری با هدف همبستگی با هموطنان و کمک به تلاش‌های دولت برای متوقف ساختن شیوع کرونا شده‌اند.

رییس‌جمهوری فیلیپین که به اظهارات جنجالی معروف است، به تازگی به افرادی که مقررات قرنطینه در این کشور را رعایت نکنند، هشدار داد.

او در یک سخنرانی تلویزیونی به موضوع شیوع ویروس کووید-۱۹ در کشورش پرداخت و تأکید کرد، ضروری است که همه شهروندان این کشور برای مقابله با کرونا همکاری لازم را داشته باشند و از تدابیر اتخاذ شده در زمینه قرنطینه خانگی پیروی کنند.

او در این صحبتهایش خاطر نشان کرد: اوضاع در حال وخامت است. از این‌ رو، یک بار دیگر به شما درباره جدی بودن مشکل می‌گویم و این‌ که باید حرف‌شنوی داشته باشید.

رییس‌جمهوری فیلیپین ادامه داد: دستور من به پلیس و ارتش این است... اگر مشکلی ایجاد شود و این اتفاق رخ دهد که برخی با شما درگیر شوند و جانتان به خطر افتد، به آنها شلیک کنید و بکشیدشان.

دوترته به افرادی که در روند اجرای مقررات قرنطینه در این کشور مشکل ایجاد کنند، هشدار داد و گفت: متوجه شدید؟ مرگ. به جای ایجاد مشکل، دفنتان می‌کنم!

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان