arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۰۵۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۳ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۹

ریزش ۴۰۰۰ واحدی شاخص بورس

شاخص کل بازار سرمایه امروز برخلاف روزهای گذشته روندی نزولی داشت و حدود ۴۰۰۰ واحد کاهش یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاملات امروز بازار سرمایه درحالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ۴۱۴۴ واحد نزول رقم ۵۶۹ هزار و ۷۵۹ واحد را ثبت کرد. البته شاخص کل با معیار هم وزن روند صعودی خود را ادامه داد و با ۶۸۸ واحد صعود به رقم ۲۰۵ هزار و ۴۷ واحد رسید.

معاملهگران امروز یک میلیون معامله به ارزش ۶۰ هزار و ۱۴۶ میلیارد ریال انجام دادند. بانک ملت، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، گروه مپنا، ملی صنایع مس ایران، توسعه معادن و فلزات و معدنی و صنعتی گل گهر نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل فقط شرکت ارتباطات سیار ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

بانکهای ملت و تجارت، گلوکوزان، پالایش نفت اصفهان، ملی صنایع مس ایران، سرمایه گذاری خوارزمی و توسعه معادن و فلزات نمادهای پربیننده بورس بودند.

فرابورس صعودی ماند

در آن سوی بازار سرمایه، شاخص کل فرابورس به روند صعودی خود ادامه داد و با ۴۰ واحد رشد، رقم ۷۳۸۲ واحد را ثبت کرد. در این بازار ۷۳۵ هزار معامله به ارزش ۳۱ هزار و ۸۸۲ میلیارد ریال انجام شد. پتروشیمی تندگویان، تولید نیروی برق دماوند، سهامی ذوب آهن اصفهان، فرابورس ایران و توسعه مولد نیروگاهی جهرم نسبته به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل پتروشیمی زاگرس و صنایع ماشینهای اداری ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی، قاسم ایران، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، توسعه و عمران استان کرمان و سیمان لار سبزوار نمادهای پربیننده فرابورس بودند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
0
0
کدام بورس.بورسی که یک روز 10000 واخد میره بالا یک روز 5000 واخد میاد پاییم..مسخره بازیه مگه...فقط دارند جیب ملت را خالی می کنند.
نظرات بینندگان