arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۰۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۴ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۹

هشدار کادر درمانی ژاپن: نظام سلامت توکیو در آستانه فروپاشی است

مسئولان درمانی ژاپنی می‌گویند به دلیل افزایش مبتلایان ویروس کرونا در شهر توکیو و کمبود تخت‌های بیمارستانی، نظام سلامت پایتخت این کشور در آستانه فروپاشی قرار گرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در حالی که دولت ژاپن برای اعلام «وضعیت اضطرار ملی» به دلیل گسترش شیوع ویروس «کووید۱۹» در این کشور آماده می‌شود، متخصصان و مسئولان درمانی درباره کمبود تخت‌های بیمارستانی و احتمال فروپاشی نظام سلامت توکیو هشدار می‌دهند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، با افزایش مبتلایان ویروس کرونا در پایتخت ژاپن، مسئولان درمانی توکیو می‌گویند به دلیل کمبود تخت‌های بیمارستانی، نظام سلامت این شهر در آستانه فروپاشی قرار دارد.

بر این اساس، بیمارستان عمومی و ده طبقه «اِیجو» در مرکز توکیو از جمله مراکز درمانی در پایتخت ژاپن است که دچار بحران کمبود تجهیزات درمانی از جمله تخت‌های بیمارستانی شده و این در حالی است که این مرکز فقط ۱۴۰ مبتلا به ویروس کرونا را پذیرش کرده است. از این میان، ۴۴ مبتلا پزشک، پرستار و دیگر کادر درمانی بیمارستان هستند.

مقامات درمانی توکیو به رویترز می‌گویند از چند روز پیش روی درب‌های شیشه‌ای بیمارستان ایجو اعلانیه‌ای نصب شده مبنی بر اینکه این بیمارستان به دلیل تکمیل ظرفیت، تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌باشد. همچنین به دلیل انتقال یک بیمار مبتلا به کرونا به بیمارستان دیگری در پایتخت ژاپن، آن مرکز درمانی نیز به این ویروس آلوده شد.

بر اساس این گزارش، علی‌رغم اینکه ژاپن رقم بسیار کمتری مبتلای ویروس کرونا در مقایسه با کشورهای چین و کره جنوبی در شرق آسیا دارد اما کمبود تجهیزات و کادر سلامت در مراکز درمانی توکیو، باعث شده آنها نیز مانند بیمارستان ایجو با بحران مشابهی مواجه شوند.

یک متخصص بیماری‌های عفونی در توکیو به رویترز گفت: «ما می‌توانستیم یک بخش را به‌طور کامل تخلیه کنیم و از آن فقط برای بستری کردن بیماران مبتلا به کرونا استفاده کنیم اما این بدان معنی بود که دیگر بیماران [در آن بخش] باید به جای دیگری منتقل می‌شدند. اگر هم ما این کار را نکنیم، منجر به شیوع ویروس در سراسر بیمارستان می‌شود و نظام درمانی ما فرو می‌پاشد».

بر اساس آمار اعلامی، تا کنون در ژاپن ۳۷۵۷ مبتلا به ویروس کووید۱۹ و حداقل ۱۰۰ مورد فوتی بر اثر آن ثبت شده که سهم توکیو ۱۰۳۳ مبتلا است.

پیشتر روزنامه یومیوری ژاپن گزارش داده بود به دلیل افزایش سه برابری میزان مبتلایان به ویروس کرونا در توکیو طی یک هفته گذشته، «آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن برای اعلام وضعیت اضطرار ملی در این کشور آماده می‌شود.

منبع: فارس
نظرات بینندگان