arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۰۶۳۱
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۶ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۹

کرونا چند نفر را بیکار خواهد کرد؟

با توجه به آماری که وزارت بهداشت آمریکا منتشر کرده است تاکنون این کشور بیشترین آمار مبتلایان به این ویروس را داشته است و همچنین تعداد افرادی که در این کشور در نتیجه شیوع این ویروس کار خود را از دست داده اند نیز روز به روز در حال افزایش است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با توجه به آماری که وزارت بهداشت آمریکا منتشر کرده است تاکنون این کشور بیشترین آمار مبتلایان به این ویروس را داشته است و همچنین تعداد افرادی که در این کشور در نتیجه شیوع این ویروس کار خود را از دست داده اند نیز روز به روز در حال افزایش است.

 با آغاز ماه مارس پدیده بیکاری در میان اقشار جوامع مختلف ظاهر شد و تاکنون کشوری که بیشترین نرخ بیکاری طی ویروس کرونا در آن به ثبت رسیده است ایالت متحده آمریکا است و در این میان افراد بی سواد و کم سواد، جوانان و زنان تحت تاثیرترین افراد در برابر پدیده بیکاری هستند.

وزارت کار آمریکا اعلام کرد که تنها در ماه گذشته ۷۰۱ هزار نفر در این کشور شغل خود را از دست داده اند و بیشترین آنها در صنایعی نظیر هتل ها، رستوران ها و آموزش و پرورش مشغول به کار بودند.

بنابر آخرین آماری که کارشناسان اقتصادی اعلام کرده اند تا پایان شیوع این ویروس،کرونا منجر به بیکاری ۴۲ میلیون نفر در آمریکا خواهد شد و نرخ بیکاری را حداقل تا ۳۲ درصد افزایش خواهد داد اما سازمان کار آمریکا هنوز پیش بینی در این خصوص ارائه نکرده است.

پیش بینی کارشناسان حاکی از آن است که تا اواخر این ماه تعداد افرادی که در آمریکا بیکار خواهند شد به ۳ میلیون نفر و تعداد افرادی که حقوق آن ها کاهش خواهد یافت نیز به ۵۲ هزار نفر برسد.

این پیش بینی ها در حالی انجام می شود که براساس برآوردهی سازمان بین المللی کار ویروس کرونا تا منجر به بیکاری نزدیک به ۲۵ میلیون نفر در سراسر جهان خواهد شد و در نتیجه آن اقتصاد جهانی متحمل پرداخت ضرر ۸۶۰ میلیارد دلاری تا ۳.۴ تریلیون دلاری خواهد شد.

سازمان بین المللی کار در ادامه پیش بینی کرده است که شیوع این ویروس منجر خواهد شد که تعداد افرادی که در زیر خط فقر هستند تا ۳۵ میلیون نفر افزایش پیدا کند.

رئیس خزانه داری هند گفته است که این ویروس منجر به بیکاری نزدیک به ۳۵ میلیون نفر در حوزه گردشگری در این کشور خواهد شد و ۱۲۰ میلیون کارگر مهاجر در این کشور آسیب پذیرترین قشر در مقابل ویروس کرونا خواهند بود.

تاکنون ۴۷۰ هزار نفر در بیریتانیا از دولت این کشور خواسته اند که در پرداخت هزینه های زندگی به آن ها کمک کند و در ایرلند نیز پیش بینی شده است که نرخ بیکاری در آن از ۴.۸ درصد به ۱۸.۴ درصد افزایش پیدا کند.

فوربز طی گزارشی به بررسی کمپانی هایی که کارمندان خود را از دست می دهند پرداخته است و در این گزارش آمده است که کمپانی های بزرگی مثل ایر کانادا ۸۰ درصد از پروازهای خود را از دست داده اند و این اتفاق منجر به بیکاری ۵ هزار و ۱۰۰ نفر در این کمپانی خواهد شد و در کشور آمریکا نزدیک به ۲۷ هزار شغل در صنعت رستوران داری در معرض تهدید هستند.

نظرات بینندگان