arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۰۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۰ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۹

نماینده وزیر بهداشت در گیلان: شرایط استان عادی نشده / تشدید سختگیری‌ها برای تردد‌های بین شهری ضروری است

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان لزوم تشدید سختگیری‌ها در محور‌های ورودی گیلان و تردد‌های بین شهری را ضروری خواند و گفت: مردم فقط برای تأمین نیاز‌های ضروری زندگی از منازل خارج شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان لزوم تشدید سختگیری‌ها در محور‌های ورودی گیلان و تردد‌های بین شهری را ضروری خواند و گفت: مردم فقط برای تأمین نیاز‌های ضروری زندگی از منازل خارج شوند.

محمد حسین قربانی در گفتگو با تسنیم، با بیان اینکه اگر طرح فاصله‌گذاری اجتماعی ادامه پیدا نکند شاهد افزایش تردد‌ها و عادی شدن آن در استان گیلان خواهیم بود اظهار داشت: در صورت عادی شدن شرایط، مردم بی‌محابا در بیرون منازل خود ظاهر می‌شوند و به شیوع بیشتر ویروس کرونا کمک می‌کنند.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان درخواست خود از استاندار گیلان برای اعمال محدودیت‌های بیشتر در محور‌های وروری به استان و تردد‌های بین شهری را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: در حال حاضر شرایط گیلان به هیچ عنوان عادی نشده است و تا شکست کامل کرونا راهی طولانی و سخت در پیش داریم.

قربانی از بهبودی و ترخیص تعداد زیادی از بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های استان گیلان سخن گفت و تصریح کرد: این توفیق که با تلاش شبانه‌روزی، جهادگونه و با ایثارگری پزشکان و پرستاران خدوم به دست آمد مایه خوشحالی و خرسندی همه ما است، اما به معنی آن نیست که شرایط گیلان عادی شده است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی وارد آمدن ضرر و زیان گسترده به کسب و کار‌ها و شرایط سخت معیشتی بسیاری از اقشار مختلف مردم به دلیل شیوع کرونا را متذکر شد و ابراز داشت: تمام این موارد را قبول داریم و حرف کاملاً درستی است؛ از طرفی رفع مشکلات مذکور در حیطه وظایف حاکمیتی قرار دارد.

وی رسالت اصلی وزارت بهداشت و درمان را حفظ سلامتی آحاد مردم تلقی کرد و با بیان اینکه ستاد مقابله با ویروس کرونا به همین دلیل تشکیل شده است اظهار داشت: با اجرای بیش از ۹۲ درصدی طرح غربالگری و بسیج ملی مقابله با کرونا در گیلان، این استان از این حیث از سایر نقاط کشور پیشی گرفته است.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی بهترین کمکی که مردم می‌توانند به کادر بهداشت و درمان بکنند را ادامه پویش در خانه بمانیم ذکر کرد و بیان داشت: اگر شرایط در گیلان عادی تلقی شود و شاهد افزایش تردد‌ها و بازگشت روند زندگی به روال عادی باشیم بدون شک خسارت‌های بسیار زیادی متوجه استان می‌شود.

به گزارش تسنیم سخنگوی وزارت بهداشت و درمان دیروز آخرین آمار‌ها از شیوع ویروس کرونا در کشور را مطرح کرد و با بیان اینکه از دیروز تا ظهر امروز طبق یافته‌های قطعی آزمایشگاهی، ۲ هزار و ۲۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند تعداد کل بیماران مبتلا شده به این بیماری را ۶۰ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد.

وی از بهبود یافتن ۲۴ هزار و ۲۳۶ نفر از بیماران مبتلا به این بیماری و ترخیص آنان خبر داد؛ علاوه بر این‌ها بر اساس آمار‌های وزارت بهداشت در طول ساعات گذشته ۱۳۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند به طوری‌که شمار جان‌باختگان این بیماری در کشور تا دیروز مجموعاً به ۳ هزار و ۷۳۹ نفر رسید.

طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت و درمان ۴ هزار و ۸۳ نفر از مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ نیز در وضعیت شدید ابتلاء به این بیماری قرار دارند.

نظرات بینندگان