arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۰۷۴۹
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۰ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۹

رژه روز ارتش لغو شد / امیر سیاری: ارتش طرح جایگزینی را با شعار «مدافعان وطن- یاوران سلامت» تصویب کرده

رییس ستاد ارتش کفت: ارتش طرح جایگزینی را به جای طرح رژه هر ساله تصویب کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس ستاد ارتش کفت: ارتش طرح جایگزینی را به جای طرح رژه هر ساله تصویب کرده است.

به گزارش تسنیم، امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده و رییس ستاد ارتش صبح امروز در نشست خبری طی سخنانی اظهار داشت: علت نامگذاری 29 فروردین به نام روز ارتش جمهوری اسلامی به فروردین ماه سال 58 بر می‌گردد که در این سال روز 29 فروردین ماه را حضرت امام به نام روز ارتش نامگذاری کردند و دستور دادند که ارتش با ساز و برگ در خیابان ها رژه برود و از آن سال تا کنون همه ساله این مراسم برگزار شده است.

وی افزود: رژه نمایش قدرت نیروی های مسلح است و اجرای رژه و نشان دادن توان بازدارندگی موجب خوشحالی مردم می‌شود و دشمن هم حساب کار خود را می‌کند.

امیر سیاری ادامه داد: امسال شرایط متفاوت است. با توجه به وجود بیماری کرونا و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا که همه موظف به اجرای آن هستیم بنا به تدبیر فرمانده کل ارتش و هماهنگی با ستادکل نیروهای مسلح و مراتب به استحضار فرمانده کل قوا رسیده است ارتش طرح جایگزینی را به جای طرح رژه هر ساله تصویب کرده است.

معاون هماهنگ کننده ارتش تصریح کرد: امسال هم طرح جایگزین رژه را در همه استان‌ها اجرا خواهیم کرد. این طرح جایگزین به عنوان رژه خدمت و با شعار مدافعان وطن و یاوران سلامت در سراسر کشور به اجرا در خواهد آمد.

دریادار سیاری با بیان اینکه ارتش باید در هر شرایطی آمادگی اجرای ماموریت را داشته باشد که شکر خدا این آمادگی وجود دارد گفت: ارتش آمادگی لازم را با رعایت تمام موارد بهداشتی دارد. ما از ابتدای شیوع بیماری در جین کرونا را رصد می‌کردیم و پس از تشکیل قرارگاه زیستی در ستاد کل و به تبع آن تشکیل قرارگاه زیستی در ارتش و پس از دستور فرمانده کل قوا مبنی بر اجرای رزمایش دفاع بیلوژیک اقدامات ارتش توسعه گسترده‌ای پیدا کرد. اما در روزهایی که به 29 فروردین منتهی می‌شود اقداماتی را تحت عنوان رژه یاوران سلامت انجام می‌دهیم.

وی اضافه کرد: در این مدت رسیدگی به بیمارن و خدمات بیمارستانی گسترش پیدا خواهد کرد. همچنین در بحث کمک نیروی انسانی به وزارت بهداشت کمک بیشتری خواهیم کرد و ضد عفونی شهرها را نیز افزایش می دهیم. همچنین بسته هایی توسط نیروهای چهارگانه ارتش پیش بینی شده که بین مردم توزیع خواهد شد.

نظرات بینندگان