arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۰۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۱ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۹

افزایش ۲۳ درصدی کشف مواد مخدر در تعطیلات نوروز

جانشین پلیس پیشگیری ناجا اقدامات این پلیس را در ایام نوروز ۹۹ تشریح کرد و گفت: حدود ۱۳ هزار گشت انتظامی به همراه ۳ هزار گشت پیاده با رعایت مسائل بهداشت فردی و جمعی شبانه‌روز در راستای تامین امنیت داخلی کشور فعال بودند که منجر به افزایش قدرت کنترل جرایم و تامین امنیت مطلوب‌تر در نوروز ۹۹ شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جانشین پلیس پیشگیری ناجا اقدامات این پلیس را در ایام نوروز ۹۹ تشریح کرد و گفت: حدود ۱۳ هزار گشت انتظامی به همراه ۳ هزار گشت پیاده با رعایت مسائل بهداشت فردی و جمعی شبانه‌روز در راستای تامین امنیت داخلی کشور فعال بودند که منجر به افزایش قدرت کنترل جرایم و تامین امنیت مطلوب‌تر در نوروز ۹۹ شد.

 سردار حمید عطائی ضمن تشریح اقدامات فراگیر پلیس پیشگیری ناجا برای تامین امنیت در تعطیلات نوروز اظهارکرد: پلیس پیشگیری با تشکیل قرارگاه نوروزی ابوذر، پیشگیری از وقوع جرم، کمک به مهار و کنترل شیوع ویروس کرونا برای حفظ سلامت عمومی جامعه و مشارکت در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را از اولویت‌های ماموریتی این پلیس در تعطیلات نوروزی برشمرد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه قرارگاه نوروزی ابوذر توانسته با مدیریت منسجم و کارآمد فرآیند تامین نظم و امنیت در سراسر کشور را مدیریت کند، گفت: در جریان این ماموریت که از روزهای پایانی سال ۹۸ آغاز شد و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه داشت، نزدیک به ۱۳ هزار گشت انتظامی شامل ۸۵۰۰ گشت خودرویی و۴۵۰۰ گشت موتور سوار به همراه ۳۰۰۰ گشت پیاده با رعایت مسائل بهداشت فردی و جمعی به صورت شبانه‌روزی در راستای تامین امنیت داخلی کشور فعال بودند که مجموع این فعالیت‌ها منجر به افزایش قدرت کنترل جرایم و تامین امنیت مطلوب‌تر در نوروز ۹۹ شد.

جانشین پلیس پیشگیری ناجا خاطرنشان کرد: همراه و همگام با کارکنان پایور پلیس نزدیک به ۲۰ هزار نفر از نگهبانان مؤسسات حفاظتی و مراقبتی مرکز انتظام در هماهنگی کامل با پلیس به برقراری نظم و ارائه خدمت به شهروندان پرداختند.

وی افزود: به دلیل اهمیت ایستگاه‌های بازرسی در جلوگیری از ترددهای غیرضروری بین شهری برای مقابله با همه گیر شدن ویروس کرونا همچنین ارتقای احساس امنیت هموطنان افزون بر ۱۱۳۷ ایستگاه بازرسی شامل ۱۰۶ ایستگاه بازرسی ثابت، ۷۷۵ پست بازرسی موقت و ۲۵۶ ایستگاه بازرسی موقت در ایام نوروز برای نقاط مختلف از جمله مبادی ورودی و خروجی شهرها فعال بودند که در نوع خود نقش موثری در کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا و پیشگیری از وقوع جرایم داشتند.

جانشین پلیس پیشگیری ناجا با تاکید بر اینکه انجام گشت‌های انتظامی در تمام سطوح تاثیر بسیاری بر پیشگیری از وقوع جرایم و افزایش کشفیات در بازه زمانی ۲۸ اسفند ۹۸ تا ۱۶ فروردین ۹۹ داشته است، تصریح کرد: با توجه به این اصل انکارناپذیر پلیس پیشگیری گشت‌های خود را در بخش‌های کلانتری، پاسگاه‌ و یگان‌های امداد و به‌صورت خودرویی، موتوری و پیاده ساماندهی کرد که این امر منجر به افزایش ۲۳ درصدی کشفیات موادمخدر، افزایش ۲۲ درصدی کشفیات سرقت‌ها و افزایش ۱۹ درصدی دستگیری سارقان در مقایسه با مدت مشابه آن شد.

عطائی با اشاره به عملکرد سایر یگان‌های تابعه این پلیس خاطرنشان کرد: کارکنان انتظامی مستقر در گیت‌های ورودی و خروجی فرودگاه و ایستگاه‌های راه آهن با همکاری کارکنان جمعیت هلال احمر و بهداشت و درمان اقدام به تب‌سنجی مراجعان، غربالگری و عودت افراد مشکوک به ویروس کرونا می‌کردند.

جانشین پلیس پیشگیری ناجا در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش بی‌وقفه و قابل تقدیر کارکنان یگان‌های حفاظت از سازمان ملی و زمین و مسکن در ۴۰۰ شهرستان برای جلوگیری از زمین‌خواری اشاره کرد و گفت: نتیجه این تلاش‌ها رفع تعرض از ۲۸۴ فقره اراضی دولتی در تعطیلات نوروز است.

وی تشدید اقدامات حفاظت از منابع طبیعی و ملی در تعطیلات نوروزی و ممانعت از حضور مردم در عرصه‌های طبیعی و محیط‌های جنگلی توسط یگان‌های انتظامی و یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، اجرای طرح خلوت‌سازی توسط محیط‌بان‌های یگان حفاظت از محیط زیست کشور که منجر به عدم تجمع انسانی در پارک‌ها و بوستان و در نهایت حفظ سلامت عمومی جامعه در مقابله با ویروس کرونا شد را از دیگر اقدامات موثر توسط پلیس پیشگیری ناجا در تعطیات نوروز ۹۹ برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس عطائی در بخش پایانی سخنان خود از همکاری مردم در خودداری از مسافرت‌های غیر ضروری برای پیشگیری از انتقال کرونا ویروس و همکاری با پلیس در کاهش وقوع جرایم قدردانی کرد.

نظرات بینندگان