arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۰۷۸۰
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۱ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۹

وزیر کشور: روند کرونا در خیلی از استان‌ها کاهشی شده

وزیر کشور با بیان این که وزارت بهداشت در آمادگی لازم شناخت مناسب و تامین امکانات و تجهیزات است گفت که روند شیوع کرونا در خیلی از استان‌ها کاهشی شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر کشور با بیان این که وزارت بهداشت در آمادگی لازم شناخت مناسب و تامین امکانات و تجهیزات است گفت که روند شیوع کرونا در خیلی از استان‌ها کاهشی شده است.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی برای بررسی وضعیت کشور با شیوع کرونا ضمن تبریک عید شعبان و سال نو گفت: وزارت کشور با توجه به جایگاهش در ساختار اداری استانداری و فرمانداری شهرداری و بخشداری‌ها هماهنگی و پیگیری‌ها در سطح استان‌ها انجام داد. از همان روز اول که آقای نمکی در ۳۰ بهمن اولین گزارش را درباره کرونا ارائه کرد، وزارت کشور در یک اسفند ستاد مقابله با کرونا را با توجه به جایگاه سازمان مدیریت بحران تشکیل داد و دستور العمل‌های لازم ابلاغ شد برای رئیس جمهور هم گزارشاتی تهیه شد.

وزیر کشور ادامه داد: در اوایل امکانات و تجهیزات و شرایط بستری شدن در بیمارستان‌ها و مشکلات احتمالی تخت‌های بیمارستانی دغدغه و نگرانی برای پزشکان و پرستاران ایجاد کرده بود اما اکنون وزارت بهداشت در آمادگی لازم و شناخت مناسب و تامین مقدمات و تجهیزات کامل است. این موضوعات با هماهنگی تمامی دستگاه‌های اجرایی رخ داده است آگاهی مردم هم افزایش پیدا کرد و آنها توانستند با خود کنترلی و مدیریت به ما کمک کنند.

رحمانی افضلی افزود: در روزهای اول اقدامات زیادی در طرح کاهش فاصله اجتماعی از جمله تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و مراکز تجمع صورت گرفت در مرحله دوم که از ۷ فروردین شروع شد. این طرح با شدت بیشتری دنبال شد هماهنگی‌های خوبی بین مردم، مسوولان و دستگاه‌های اجرایی وجود داشت ۱۰ روز از این طرح می‌گذرد و شرایط خیلی مناسب‌تر است لازم است از نیروی انتظامی، بسیج، سپاه، وزارت بهداشت، فرمانداران، استانداران و شهرداران تشکر کنم.

وی یادآور شد: وزارت کشور و استانداری‌ها علاوه بر موضوعات مربوط به بحث کرونا مسدئولیت‌های دیگری داشتند از جمله موضوع مواجه با سیل اخیر یا بحث مرزها که وزارت کشور اقداماتش را انجام داد.

وی خاطر نشان کرد: با اجرای طرح جدید فاصله گذاری هوشمند اصناف را به سه دسته ریسک پایین، متوسط و بالا تقسیم کردیم از ۲۳ فروردین اصناف با ریسک پایین به جز تهران شروع به کار کردند پروتکل‌های لازم را به استانداران و فرمانداران دادیم تا نظارت دقیق داشته باشند این طرح برای تهران از از ۳۰ فروردین خواهد بود. در سایر حوزه‌ها یعنی برگزاری تجمعات و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها هم تا ۳۰ فروردین تمدید شد برای بعد از آن مجددا تصمیم گیری می‌کنیم.

به گفته رحمانی فضلی، هماهنگ کردن مردم، افزایش سطح اطلاعات، آگاهی، اقناع سازی و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در سراسر کشور از جمله اقداماتی است که برای آن تلاش‌های را صورت گرفت.

وزیر کشور همچنین گفت: جلساتی در قالب کمیته امنیتی و انتظامی برعهده وزارت کشور گذاشته شد این مصوبه‌ای شورای عالی امنیت ملی بود که به تصویب رهبری هم رسیده است مبنی بر این که وزارت کشور عهده دار هماهنگی استان‌ها بوده و آن را تحت سیاست‌های ستاد مبارزه با کرونا انجام دهد. اکنون که جلسات ستاد ملی کرونا به ریاست آقای روحانی برگزار می‌شود پیگیری‌های خوبی صورت گرفت. ایشان جلسات متعددی در سطح ملی و تماس‌های با استانداران وارتباطاتی با کارخانجات و واحدهای تولیدی داشته مه موفق هم بوده است. امیدواریم در این مرحله روند کار در کل کشور به خوبی پیش برود ضمن آن که تسلط کافی و کامل و تجربه و آگاهی خوب و امکانات ومنابع داریم.

رحمانی فضلی ادامه داد: روند کرونا در خیلی از استان‌ها کاهشی است مثلا از گیلان پرسیدم که گفتند در ایام عید ۲۰۰۰ نفر در تخت بیمارستانی بستری بودند که الان به ۴۰۰ تخت رسیده است. وضعیت مازندران وخراسان هم همین گونه است البته این بدان معنا نیست که شرایط به گونه‌ای است که فعالیت‌ها عادی باشد باید کار را ادامه دهیم؛ از یک طرف نظام حاکمیت و مسوولان هستند و از طرف دیگر مردم که به خوبی مشارکت داشته و باید ادامه دهند. امیدواریم طول عمر بیماری و میزان فوتی‌ها و هزینه‌های انسانی کم شود.

وزیر کشور در پایان از پرستاران و پزشکان، مسوولان در وزارت بهداشت، بسیج، نیروی انتظامی ، وزارت اطلاعات، شهرداران و استانداران و فرمانداران قدردانی کرد و به خانواده‌های که عزیزانشان را به خاطر بیماری از دست داده‌اند، تسلیت گفت.

نظرات بینندگان