arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۰۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۲ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۹

سخنگوی قوه قضائیه: فوت بیش از ۶۰۰ نفر و مسمومیت ۳ هزار نفر بر اثر مصرف الکل در کشور

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه گفت: تعدادی فوتی‌های ناشی از مصرف الکل تقلبی از ۶۰۰ نفر گذشته است و بیش از سه هزار نفر مسمومیت داشتیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

غلامحسین اسماعیلی در ادامه نخستین نشست خبری خود در سال 99 که به صورت پخش زنده از شبکه سیمای عدالت برگزار شد درباره آمار فوتی‌های ناشی از مصرف الکل در ایام اخیر اظهار کرد: متاسفانه این موضوع صحت دارد و آمار هم آمار نگران‌کننده‌ای است؛ چه کسانی که در اثر مصرف الکل جان خود را از دست دادند یا مسمومیت پیدا کردند.

وی گفت: آمار خیلی بالاست و فوق حد انتظار ما بود، دو نکته را هشدار می دهم. چرا مصرف الکل؟ مصرف الکل درمان نیست بلکه کشنده است. هشدار دوم به کسانی که عرضه کننده الکل برای مصرف بودند که خیلی از اینها الکل های غیراستاندارد ارائه کردند. ما اصلا قائل به مصرف الکل نیستیم اما الکل هایی که برای مصارف یک استانداردهایی دارد، توسط برخی افراد به صورت غیراستاندارد تهیه و تعدادی از افراد در خوزستان و خراسان رضوی بازداشت شدند و با اینها قاطعانه برخورد خواهیم کرد و اینها باید پاسخگوی اعمال مجرمانه خود در ارتباط با فوت و ورود صدمات به شهروندان باشند.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: در سراسر کشور بیش از 600 نفر فوتی و بیش از سه هزار نفر مسمومیت داشتیم.

اسماعیلی در پاسخ به سوال دیگری درباره عدم اعطای مرخصی به محمدعلی نجفی و اینکه یکی از هم بندهای وی مبتلا به ویروس کرونا شده است اظهار کرد: این ادعا که از افرادی که در بند و اندرزگاهی که آقای نجفی در آن حضور دارد، یک نفر مبتلا شده، صحت ندارد. آقای نجفی چون هنوز رای محکومیت قطعی نگرفته، از دایره شمول مرخصی خارج است و با قرار بازداشت در زندان به سر می برد و بعد از قطعی شدن رای صادره، نسبت به مرخصی وی نیز تصمیم گرفته می شود.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال دیگری درباره دستگیری هومن پروین معروف به سلطان قاچاق سوخت گفت: این پرونده یکی از پرونده های مهم قاچاق سوخت در استان بوشهر بود که کشف و رسیدگی شد و الان رای در حال اجراست و میلیاردی به محکوم جزای نقدی شده است و بخشی از جزای نقدی وی نیز وصول شده و در همین اسفند ماه در یک مورد 30 میلیارد از جزای نقدی واصل شد.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان