arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۰۷۹۷
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۲ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
سخنگوی قوه قضائیه:

پیش بینی ما این است که اولین دادگاه اکبر طبری در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه در خصوص پرونده اکبری طبری و نیز مقصران سیل شیراز و ارتکاب جرم توسط زندانیانی که به مرخصی رفته‌اند توضیح داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه امروز سه شنبه ۱۹ فروردین در بیست و سومین نشست خبری خود که به صورت زنده از تلویزیون پخش شد در خصوص اعطای مرخصی به زندانیان گفت: قوه قضائیه تمایل دارد که یکایک زندانیان در چارچوب ضوابط از تسهیلات و امتیازات مناسب برخوردار شوند. سه گروه از زندانیان بعد از اعطای مرخصی و بعد از اعطای عفو در زندان باقی ماندند که یک گروه مرتکبان جرائم خشن هستند.

وی در خصوص پرونده شهرداران مقصر در سیل سال گذشته شیراز گفت: هم شخصیت حقوقی شهرداری و هم شهرداران وقت به پرداخت دیه و جبران خسارت محکوم شدند، البته این رای قطعی نشده است.

اسماعیلی در خصوص آزادی ۱۰ هزار نفر و مرخصی ۱۰۰ هزار نفر و نظر رئیس پلیس پایتخت که اعلام کرده بود سرقت‌ها بیشتر شده است گفت: از زحمات نیروی انتظامی تشکر می‌کنم این اظهار نظر یک بررسی دقیق نبود. اولا در ایام ۴۵ روزه اخیر، آمار سرقت‌ها کاهش داشته است. این گفته که سرقت‌ها توسط زندانیان به مرخصی آمده انجام شده است صحت ندارد. البته بودند افرادی که سابقه داشتند، اما جزء کسانی که به مرخصی آمدند نبودند.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: عددی را اعلام کردند که بعدا به ۴۱ نفر تقلیل دادند، باید بگویم عملا تا امروز فقط یک زندانی که به مرخصی آمده بود در تهران بازداشت مجدد شده است. اکثر این زندانیان ضوابط و مقررات را رعایت کردند.

وی در خصوص آخرین وضیعت پرونده اکبر طبری گفت: این پرونده به دادگاه ارسال شده است و پیش بینی ما این است که در اردیبهشت ماه اولین جلسه دادگاه برگزار می‌شود.

منبع: فارس
نظرات بینندگان