arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۰۸۲۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۴ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۹

وزیر بهداشت: گام دوم طرح مقابله با کرونا با آزمایش‌های گسترده اجرا می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امروز وارد مرحله دوم طرح مقابله با کرونا می‌شویم و در این مرحله سراغ افراد بدون علامت که منشا عفونت هستند می‌رویم و برای این اقدام به آزمایش‌های گسترده نیاز داریم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سعید نمکی روز سه شنبه درباره اجرای گام دوم طرح غربالگری و مقابله با کرونا در کشور افزود: امروز این مژده را می‌دهیم که مرحله اول طرح بسیج ملی مقابله با کرونا که یک طرح سنگین بین بخشی بود و در دنیا به عنوان یک رکورد تاریخی ثبت شد، بیش از ۷۰ میلیون از جمعیت کشور رصد شده و تعداد قابل توجهی از افراد علامت دار که در مرحله اول بیماری بودند شناسایی و ایزوله شده و بار مراجعه به بیمارستان‌ها کاهش یافت.

وی ادامه داد: امروز وارد مرحله دوم طرح بسیج ملی مقابله با کرونا می‌شویم. در این مرحله هدف این است که فاصله گذاری هوشمند را که بعد از فاصله گذاری اجتماعی اجرا می‌شود انجام دهیم.

در شرایط سنگین اقتصادی هستیم

نمکی اظهار کرد: با توجه به این‌که در شرایط سنگین اقتصادی هستیم و شهروندان و کسبه و فعالان اقتصادی روزهای سختی را می‌گذرانند و همکاری قابل تحسینی با وزارت بهداشت انجام داده‌اند و فشار اقتصادی را تحمل کرده‌اند و دولت هم بر اساس مقدورات به اقشار آسیب پذیر کمک می‌کند. تحریم‌های ظالمانه به شدت به ما فشار آورده و نمی‌توانیم ادعا کنیم که همه آسیب‌های ناشی از در خانه ماندن مردم را می‌توانیم پاسخگو باشیم. برای به گردش در آمدن چرخ اقتصادی، با اجرای دستورالعمل‌ها و پروتکل‌ها باید کاری کنیم که کسب و کار مردم از رونق نیفتد.

وی افزود: این اقدام به شکل نسبی و بازگشایی‌های تدریجی باید انجام شود. در این مرحله با اجرا و نظارت، همه نمایندگان کسب و کارها در کنار بسیج و وزارت بهداشت، فاصله گذاری هوشمند اجرایی می‌شود.

انجام تست‌های بیشتر کرونا

وزیر بهداشت گفت: با کمک شرکت‌های دانش بنیان، در این مرحله سراغ کانون‌هایی می‌رویم که علامت ندارند، اما ویروس را در سطح جامعه جابه‌جا می‌کنند. از امروز آزمایش‌های زیادی انجام می‌شود و خوشه‌های بدون علامت را شناسایی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در این مسیر نیز همه در کنار ما خواهند بود و علاوه بر پیگیری موارد اولیه بدون علامت، به دنبال یافتن موارد بدون علامت دیگر خواهیم بود. انجام آزمایش‌های بیشتر، جایگاه ما را در عرصه بین المللی هم ارتقا می‌دهد. شاخص تعداد تست‌ها نیز در جهان وجود دارد که با این اقدام این شاخص را ارتقا خواهیم داد.

هیچ اختلافی در دولت وجود ندارد

نمکی بیان کرد: بحث‌های مختلفی درباره اختلاف نظر درون دولت در مورد اعمال محدودیت مطرح می‌شود. در دولت هیچ ناهماهنگی و عدم همکاری وجود ندارد. گاهی همکاران ما نظر تخصصی و کارشناسی می‌دهند که هماهنگی و همخوانی این نظرات با نظرات دیپلماتیک و اجتماعی زمان می‌برد. همکاران ما از دریچه سلامت نگاه می‌کنند، زیرا معتقدیم مزمن شدن بیماری آفت است.

وی ادامه داد: در کشوری زندگی می‌کنیم که در محدودیت شدید اقتصادی قرار داریم و برای پرداخت یارانه به درآمدهایی نیاز داریم. برای معافیت برخی پرداخت‌ها و جریمه‌ها باید به خزانه کشور هم نگاه کنیم. مجبوریم همکاران را قانع کنیم که اینجا باید بر حسب ضرورت‌های کشور به مسائل سلامت نگاه کنیم. در نتیجه هیچ اختلاف نظری در هیات دولت وجود ندارد و در هیچ زمانی این همدلی و وفاق و همکاری وجود نداشته است.

وزیر بهداشت افزود: در بستن اماکن متبرکه و لغو برخی مراسم مذهبی و فرهنگی، حتی با یک تلفن این کار انجام شد و در بستن مدارس و دانشگاه‌ها هیچ ناهماهنگی دیده نشد.

نمکی گفت: امروز زمان همدلی است تا بتوانیم به لطف خدا این بیماری را مهار کنیم. امیدواریم در روزهای آینده به سمت مهار بیماری برویم. البته این به این معنی نیست که مردم کشورمان خیال‌شان راحت شود و همکاری را رها کنند. باید فاصله‌ها کنترل و اصول بهداشتی رعایت و ایاب و ذهاب کم شود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
0
0
چجوری شده که از 83 میلیون ایرانی 70 میلیون رصد شدن بعد هیچ کدام از دوست و آشنا و فامیل ما رصد نشدن دقیقا دروغ رو باید خیلی بزرگ گفت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
0
0
خودت هم می دونی داری چه کار می کنی؟!
خسته شدیم ...
فرسوده شدیم ...
از شل کن سفت کن های شما
کی شما گفتی داستان کرونا مرحله ای که حالا وارد مرحله دومش شده باشی ...
شما اصلا برنامه ای هم داشتی؟!
نظرات بینندگان