arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۰۸۵۲
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۵ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۹

نیروهای ائتلاف بین‌المللی پایگاه ابوغریب در عراق را ترک کردند

نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد «داعش» به سرکردگی آمریکا، پایگاه «ابوغریب» در شمال بغداد را ترک و اداره آن را به نیروهای مسلح عراق واگذار کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرماندهی مشترک نظامی عراق امروز (سه شنبه) با انتشار بیانیه ای کوتاه، بازپس‌گیری این پایگاه را که ششمین پایگاه عراقی تحویل گرفته از نیروهای ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا است را اعلام کرد.


بر اساس این بیانیه، در راستای رایزنی‌ها بین دولت عراق و نیروهای ائتلاف، پایگاه مشاوران نظامی ائتلاف بین‌المللی متعلق به نیروهای فرانسه در فرماندهی لشکر ششم در بغداد امروز بازپس گرفته شد.


ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا در راستای بازپس دادن تمامی مواضع و پایگاه‌های نظامی به نیروهای عراق، این پایگاه را تحویل داده است.


پیشتر ائتلاف نظامی آمریکا در شنبه گذشته، پایگاه نظامی «الحبانیه» در استان «الانبار» در غرب عراق را به نیروهای امنیتی این کشور تحویل داده بود.


ائتلاف بین‌المللی همچنین در ۲۶ مارس (۱۰ فروردین) پایگاه هوایی «القیاره» در جنوب موصل را به نیروهای عراقی تحویل داد و نیروهای ائتلاف نیز طبق تعهدهای خود از آن عقب‌نشینی کردند.


همچنین در ۱۹ مارس، نیروهای امنیتی عراق پایگاه «القائم» را از نیروهای ائتلاف بین‌المللی تحویل گرفتند.


چند روز پس از شکایت عراق به سازمان ملل علیه حملات آمریکا به نظامیان عراقی که موجب کشته شدن ۶ نظامی عراقی و زخمی شدن ۱۲ تن دیگر شد، نیروهای ائتلاف بین‌المللی شروع به تحویل پایگاه‌های خود به دولت عراق و کاهش حضور خود در این کشور کرده‌اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان