arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۰۸۶۶
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۶ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۹

راه حل جدید واتس اپ برای مبارزه با ویروس کرونا: امکان ارسال مجدد اطلاعات بین کاربران محدود شد

واتس اپ برای جلوگیری از گسترش اطلاعات غلط در دوران عالم گیری کرونا، روند نشر اطلاعات را محدود می‌کند. درواقع از این پس فقط می‌توانید پیام‌های محبوب را به طور همزمان به جای پنج نفر به یک نفر ارسال کنید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

واتس اپ برای جلوگیری از گسترش اطلاعات غلط در دوران عالم گیری کرونا، روند نشر اطلاعات را محدود می‌کند. درواقع از این پس فقط می‌توانید پیام‌های محبوب را به طور همزمان به جای پنج نفر به یک نفر ارسال کنید.


به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، واتس اپ اعلام کرد در تلاش برای کنترل گسترش اطلاعات نادرست مربوط به شیوع کروناویروس در حال تغییر روند انتقال پیام است. اگر پیامی را دریافت کردید که بیش از پنج بار به شما ارسال شده است، فقط می‌توانید آن را همزمان به یک گپ ارسال کنید.


واتس اپ در پست وبلاگ خود نوشت: «ما می‌دانیم که بسیاری از کاربران اطلاعات مفیدی را ارسال می‌کنند و همچنین فیلم‌های خنده دار، یادداشت‌ها و یا حتی چت‌های جالبی دارند. این حال، ما شاهد افزایش قابل توجهی از تعداد فوروارد‌ها هستیم و کاربران به ما گفتند این افزایش فوروارد می‌تواند به گسترش اطلاعات نادرست کمک کند.»


تا پیش از این به عنوان کاربر واتس اپ می‌توانستید چنین پیام‌هایی را به طور همزمان به پنج گفتگو ارسال کنید (محدودیتی که سرویس پیامرسانی متعلق به فیس بوک در سال گذشته پس از خشونت در سال ۲۰۱۸ در هند تحمیل کرد. در آن زمان یک ویدئوی مخرب و دروغین باعث خشونت شدیدی در خیابان‌های هند شده بود.)


شما هنوز هم می‌توانید پیام‌های هود را ارسال کنید، اما نه بیش از یک بار. البته واتس اپ امیدوار است که این روش باعث کند شدن روند ارسال اطلاعات نادرست شده و مردم از انتشار شایعات ناامید شوند. این شرکت همچنین حدود دو میلیون حساب در ماه جاری برای مبارزه با اطلاعات نادرست درباره کرونا را مسدود کرده است.


واتس اپ با مقامات بهداشتی برای ایجاد یک مرکز اطلاعات کرونا همکاری کرد و یک میلیون دلار کمک هزینه برای مبارزه با اطلاعات غلط مربوط به این بیماری ارائه داد. همچنین گزارش شده است که یک ویژگی بررسی واقعیت برای پیام‌ها را نیز آزمایش می‌کند.


گونه جدید کرونا ویروس که می‌تواند به یک بیماری تنفسی موسوم به COVID-۱۹ تبدیل شود، در ماه دسامبر در ووهان چین کشف شد و در ماه‌های پس از آن گسترش یافته و تا صبح سه شنبه، بیش از ۱.۳ میلیون نفر را آلوده کرده و باعث مرگ بیش از ۷۴۰۰۰ در سطح جهان شد.

نظرات بینندگان