arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۰۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۷ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۹

ستاد ملی مقابله با کرونا: اجرای فاصله‌گذاری هوشمند در دستگاه‌های اجرایی از 23 فروردین / ساعت کار کارکنان دستگاه‌های اجرایی از ساعت 7 تا 14

بر اساس مصوبه چهاردهمین جلسه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، از شنبه بیست و سوم فروردین فاصله‌گذاری هوشمند آغاز می‌شود و بر این اساس سازمان اداری و استخدامی بخشنامه مربوط به اجرای آن را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با توجه به تداوم اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و آغاز مرحله فاصله‌گذاری هوشمند از تاریخ بیست و سوم فروردین و اجرای بند 14 از مصوبات چهاردهمین جلسه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا به تایید رییس‌جمهوری رسید.

بر اساس این بند،‌ کلیه دستگاه‌های اجرایی موظفند با رعایت پروتکل بهداشتی ابلاغی وزارت بهداشت در خصوص کارکنان،‌ محیط اداری و ارباب رجوع و تجمعات اداری، ‌کلیه خدمات عمومی و ضروری دستگاه را از تاریخ 23 فروردین سال جاری با حضور دو سوم کارکنان و تا یک سوم کارکنان را از طریق دورکاری با اعطای مرخصی به صورت نوبت‌بندی از حضور در محل کار معاف کنند.

ساعت کار روزانه کارکنان دستگاه‌های اجرایی در تهران و استان ها نیز از ساعت 7 تا 14 خواهد بود.

بر این اساس ترتیبات اجرایی این مصوبه از سوی سازمان اداری و استخدامی ابلاغ شد. در این ابلاغیه تاکید شده که کلیه دستگاه‌های اجرای موظفند در انجام فعالیت‌های خود پروتکل های بهداشتی در خصوص کارکنان، ‌محیط اداری، ‌ارباب رجوع و تجمعات اداری را رعایت کنند.

در همین رابطه راهنمای گام دوم مبارزه با کوید-19 در زمینه «الزامات سلامت محیط و کار در محیط اداری» ابلاغ شد. لازم است مدیران دستگاه‌های اجرای ضمن توجیه کلیه کارکنان و مسئولان ذیربط در خصوص مفاد آن، نسبت به اجرای دقیق آن اهتمام کنند.

بازرسان وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی بر اجرای این پروتکل در واحدهای اداری سراسر کشور نظارت خواهند کرد و هرگونه سوال و ابهام دستگاه‌های اجرایی در خصوص الزامات و نحوه اجرای آن از طریق معاونت بهداشت آن وزارتخانه و یا سامانه http://markazsalamat.behdasht.gov.ir قابل پاسخگویی خواهد بود.

در ادامه این ابلاغیه تاکید شده که دستگاه‌های اجرایی موظفند ضمن برنامه‌ریزی برای ارائه کلیه خدمات عمومی حوزه مسئولیت خود با حضور دوسوم کارکنان ترتیبی اتخاذ کنند که در ارائه خدمات به مردم و ارباب رجوع، به ویژه «خدمات ضروری» وقفه‌ای ایجاد نشود.

منظور از خدمات ضروری آن دسته از خدماتی هستند که در زندگی روزمره و معیشت شهروندان تاثیرگذار بوده و عدم ارائه مستمر آنها موجب بروز مشکلات جدی و به خطر افتادن امنیت ، ‌سلامت،‌ امنیت غذایی،‌ وقفه در روند تولید و توزیع و ارائه خدمات به عموم مردم و مخاطرات اجتماعی و امنیتی برای جامعه می‌شود.

همچینین ضمن تاکید مجدد بر اجرای دقیق بخشنامه شماره 724555 تاریخ 12 اسفند سال گذشته، این سازمان،‌ کلیه مدیران و مسوولان دستگاه‌های اجرایی ترتیبی اتخاذ کنند تا یک سوم کارکنان دستگاه وظایف خود را به صورت دورکاری انجام دهند.

در صورت عدم امکان انجام وظایف تا یک سوم کارکنان از طریق دورکاری و با توجه به ضرورت کاهش حضور کارکنان در محیط اداری برای تحقق فاصله گذاری اجتماعی، ‌نسبت به اعطای مرخصی برای بقیه کارکنان تا سقف یک سوم به صورت نوبت‌بندی اقدام کنند. مرخصی موضوع این بند جزء مرخصی استحقاقی کارکنان منظور نخواهد شد.

همچنین در تعیین کارکنان برای دورکاری و با روزهای کاهش حضور در ادارات،‌ بانوان دارای فرزند خردسال و کارکنانی که در گروه‌های آسیب‌پذیر قرار می‌گیرند در اولویت خواهند بود.

ساعت کار روزانه کارکنان دستگاه‌های اجرایی در تهران و استان‌ها به میزان 7 ساعت در روز و از ساعت 7 تا 14 خواهد بود و هر گونه تغییر در ساعت فعالیت و نسبت حضور کارکنان برای ارائه خدمات صرفا با تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا تعیین و ابلاغ خواهد شد.

این بخشنامه از تاریخ 23 فروردین همزمان با آغاز مرحله فاصله‌گذاری هوشمند لازم‌الاجرا بوده و با اجرای آن ترتیبات مقرر در بخشنامه شماره 1235 مورخ پنجم فروردین این سازمان لغو می‌شود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان