arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۰۸۷۵
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۷ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۹

وزیر بهداشت افغانستان: کشورمان تا پایان سال جاری میلادی با ویروس کرونا درگیر خواهد بود

«فیروزالدین فیروز»، وزیر بهداشت افغانستان گفت که بر اساس پیش‌بینی‌ها این کشور تا ماه دسامبر سال جاری میلادی با ویروس کرونا درگیر خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«فیروزالدین فیروز»، وزیر بهداشت افغانستان گفت که بر اساس پیش‌بینی‌ها این کشور تا ماه دسامبر سال جاری میلادی با ویروس کرونا درگیر خواهد بود.

فیروز که روز سه‌شنبه، نوزدهم فروردین، در یک نشست خبری در ولایت قندهار صحبت می‌کرد، گفت: «پیش‌بینی من این است که حداقل تا ماه دسامبر کرونا در افغانستان وجود خواهد داشت. با وجودی که این پیش‌بینی‌ها هنوز صحیح و دقیق نیست. چیزی را که ما فکر می‌کنیم و حدس می‌زنیم آن است که تا ماه دسامبر احتمال ثبت موارد ابتلا به کرونا در افغانستان وجود خواهد داشت.»

وی اظهار امیدوری کرد که این پیش‌بینی‌ها تحقق نیابد و افغانستان در یک ماه آینده بتواند شیوع ویروس کرونا را مهار کند.

این در حالی است که ویروس کرونا در افغانستان در حال گسترش است و دامنه موارد ابتلا به این ویروس در ۲۳ ولایت رسیده است. هر روز شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا افزایش می‌یابد.

در اوایل اسفند گذشته نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در ولایت هرات ثبت شد.

در حال حاضر وزارت بهداشت افغانستان می‌گوید که ویروس کرونا وارد مرحله همه‌گیری شده است.

از مجموع ۴۲۳ نفری که تا روز سه‌شنبه، نوزدهم حمل به این ویروس مبتلا شناسایی شده‌اند، ۳۸۵ نفر آن از کسانی هستند که به وزارت بهداشت گفته‌اند که هیچ گونه سابقه سفر به بیرون از کشور نداشته‌اند.

وزارت بهداشت افغانستان ثبت این شمار از موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور را نشانه‌ همه‌گیری این ویروس تعبیر کرده است.

فیروزالدین فیروز در ولایت قندهار از مردم خواست که به توصیه‌های بهداشتی عمل کنند و تدابیر پیش‌گیرانه را به صورت جدی در نظر بگیرند.

در حال حاضر در برخی از ولایت‌ها برای پیش‌گیری از شیوع ویروس کرونا ممنوعیت رفت‌وآمد وضع شده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان