arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۰۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید/ کلید خوردن طرح استفاده از پلاسمای بیماران بهبود یافته برای درمان کرونا / سرانجام طرح سه‌فوریتی تعطیلی یک‌ماهه کشور در مجلس / پرده برداری از تلاش ترامپ برای تصرف سایر سیاره‌ها / اضافه شدن ژاپن به جمع مدعیان درمان کرونا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید/ کلید خوردن طرح استفاده از پلاسمای بیماران بهبود یافته برای درمان کرونا / سرانجام طرح سه‌فوریتی تعطیلی یک‌ماهه کشور در مجلس / پرده برداشته شدن از تلاش ترامپ برای تصرف سایر سیاره‌ها / اضافه شدن ژاپن به جمع مدعیان ساخت درمان کرونا:

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

کلید خوردن طرح استفاده از پلاسمای بیماران بهبود یافته برای درمان کرونا: دانشگاه علوم پزشکی البرز با انتشار اطلاعیه‌ای از بیماران بهبود یافته کرونا دعوت کرد در طرح استفاده از پلاسمای بیماران بهبود یافته شرکت کنند. در اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی البرز آمده است: به اطلاع می‌رساند محققین و کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز پس از اخذ مجوز معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی البرز طرح «استفاده از پلاسمای بیماران بهبود یافته» جهت درمان بیماران مبتلا به COVID-19 در صدد آغاز فاز اجرایی این طرح هستند.

سرانجام طرح سه‌فوریتی تعطیلی یک‌ماهه کشور در مجلس: شش نماینده مجلس شورای اسلامی در یک توییت همسان با اشاره به از دستورکار خارج شدن طرح سه فوریتی تعطیلی یک ماهه کشور در جلسه علنی امروز مجلس تاکید کردند که این موضوع با اخطار یک نماینده و اشتباه نایب‌رئیس، از دستور کار خارج شده و به طرح سه‌فوریتی اخطار وارد نیست. طیبه سیاوشی، سیده حمیده زرآبادی، عبدالکریم حسین زاده، بهرام پارسایی، سید فرید موسوی، فاطمه سعیدی در این توییت مشترک نوشتند: "طرح سه‌فوریتی تعطیلی یک‌ماهه، با اخطار یک نماینده و اشتباه نایب‌رئیس، از دستور کار خارج شد.

پرده برداری از تلاش ترامپ برای تصرف سایر سیاره‌ها: آژانس فضائی روسیه، دیروز -سه‌شنبه- گفت رئیس‌جمهور آمریکا با فرمان اجرایی که اخیراً صادر کرده به دنبال تصرف سایر سیاره‌ها است.  این نهاد روسیه‌ای گفته قواعد جدیدی که دولت آمریکا به دنبال آنها است به چشم‌انداز همکاری‌های بین‌المللی در فضا لطمه زده و آن را مخدوش می‌کنند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین هم در جمع خبرنگاران گفته هر گونه تلاش برای «خصوصی کردن فضا» غیرقابل قبول است.

اضافه شدن ژاپن به جمع مدعیان ساخت درمان کرونا: ژاپن هم بعد از آمریکا، چین و شماری دیگری از کشورهای جهان از آزمایش دارویی برای درمان کرونا به نام «آویگان» خبر داده است. گزارش تلویزیون ژاپن حاکی است این کشور و ترکیه بر اساس تحقیقاتی که در سال ۱۹۹۸ میلادی روی داروها انجام داده اند در حال استفاده از دارویی به نام آویگان یا «فاوی پیراویر» هستند.

وعده وزیر بهداشت برای مهار کرونا تا پایان اردیبهشت: سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه (19 فروردین ماه 99) پارلمان عنوان کرد ان‌شاءالله تا آخر اردیبهشت‌ماه به مهار ویروس کرونا خواهیم رسید. وزیر بهداشت در ادامه تصریح کرد: امروز، روز ریشه‌یابی منشأ بیماری کرونا نیست بلکه روز مبارزه تمام عیار با این ویروس است.

شناسایی ۲۰۸۹ مورد جدید کرونا در کشور: کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲۰۸۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. وی گفت: با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۲۵۸۹ نفر رسید. به گفته جهانپور، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و در مجموع تا کنون ۳۸۷۲ نفر از بیماران، جان خود را از دست داده اند و دیگر در بین ما نیستند. جهانپور افزود: ۳۹۸۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. وی افزود: تا کنون ۲۱۱ هزار و ۱۳۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

ترامپ سازمان بهداشت جهانی را به چین‌محوری متهم کرد: در حالی که بسیاری از مقامات ایالت‌های مختلف آمریکا،‌ دولت این کشور را به دلیل تعلل در مقابله با ویروس کرونا مسئول شیوع گسترده آن می‌دانند ترامپ در توئیتی تلاش کرد سازمان بهداشت جهانی را مقصر این موضوع نشان دهد. وی در پیامی در توئیتر نوشت: «سازمان بهداشت جهانی واقعا این (شیوع کرونا) را منفجر کرد. در حالی که به صورت گسترده از سوی آمریکا تامین مالی می‌شود اما هنوز چین محور است. ما به این موضوع به خوبی نگاه خواهیم کرد.»

تاکید آمریکا بر تداوم تحریم‌ها علیه ایران: وزیر امور خارجه آمریکا دیروز -سه‌شنبه- ضمن تکرار ادعاها خواستار تغییر رفتار ایران شد و گفت که تحریم‌ها علیه این کشور ادامه خواهد یافت. وی که در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، افزود: «ایران تحت تحریمها باقی خواهد ماند و تهران باید رفتار خود را تغییر دهد و ملت ایران باید اهمیت این موضوع را درک کند که در راستای تغییر نظام خود گام بردارد.

تاکید اعضای شورای عالی آموزش و پرورش برای پایان سال تحصیلی در خرداد: محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در نهصد و هفتاد و دومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش و اولین جلسه سال 99 این شورا با بیان اینکه اعضای شورای عالی آموزش و پرورش تأکید دارند سال تحصیلی در خردادماه به پایان برسد، اظهار کرد:‌ نظرات زیادی در ارتباط با این موضوع مطرح شد که جمع‌بندی نهایی در جلسه هفته آینده شورای عالی آموزش و پرورش انجام می‌شود همچنین کاری که باید برای دانش‌آموزان کنکوری انجام شود، ازنظر محتوا و زمان آموزش در جلسه آتی بررسی خواهد شد.

نظرات بینندگان