arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۱۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۰ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۹

اتحادیه عرب: اسرائیل با سوء استفاده از کرونا، برای الحاق اراضی جدید فلسطینی به خاک خود تلاش می‌کند

اتحادیه عرب هشدار داد که اسرائیل از بحران ویروس کرونا برای الحاق اراضی جدید فلسطینی به خاک خود و گسترش شهرک­ سازی سوء استفاده می‌ کند. بنیامین نتانیاهو و بنی گانتس رهبر ائتلاف آبی-سفید اخیرا در باره اعمال حاکمیت اسرائیل بر دره رود اردن و شهرک­های واقع در کرانه باختری در چارچوب توافق برای تشکیل دولت ائتلافی میان خود توافق کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اتحادیه عرب هشدار داد که رژیم صهیونیستی از بحران ویروس کرونا برای الحاق اراضی جدید فلسطینی به خاک خود و گسترش شهرک­ سازی سوء استفاده می‌ کند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، این موضوع روز سه شنبه از سوی احمد ابوالغیط دبیر کل اتحادیه عرب در تماس تلفنی با صائب عریقات دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف)، اعلام شد.

وی در تماس با عریقات درباره مقابله با ویروس کرونا در کرانه باختری و نوار غزه، اقدامات رژیم اشغالگر و سوء استفاده آن از بحران ناشی از کرونا برای الحاق اراضی فلسطین و گسترش شهرک سازی گفت وگو کرد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و بنی گانتس رهبر ائتلاف آبی-سفید اخیرا در باره اعمال حاکمیت این رژیم بر دره رود اردن و شهرک­های واقع در کرانه باختری در چارچوب توافق برای تشکیل دولت ائتلافی میان خود توافق کردند.

نتانیاهو سال گذشته به عنوان بخشی از کمپین انتخاباتی خود وعده الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری و دره رود اردن به سرزمین های اشغالی را داده بود تا بتواند به نوعی گره کور انتخابات و تشکیل کابینه که نزدیک به یک سال به بن بست رسیده بود را باز کند.

آمریکا نیز با ارائه طرح معامله قرن مهر تاییدی زد بر اشغالگری گسترده رژیم صهیونیستی و الحاق شهرک‌های یهودی نشین که به صورت غیر قانونی ساخته شده بودند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان