arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۱۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۲ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۹

مخالفت شدید مدیر «کن» با برگزاری آنلاین/ جای «کشف» سالن سینما است

مدیر جشنواره فیلم کن اعلام کرد این جشنواره یا برگزار می‌شود یا نمی‌شود، اما برگزاری آنلاین معنایی ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیر جشنواره فیلم کن اعلام کرد این جشنواره یا برگزار می‌شود یا نمی‌شود، اما برگزاری آنلاین معنایی ندارد.

به نقل از ورایتی، تیری فرمو مدیر جشنواره بین‌المللی فیلم کن تاکید کرد در سایه همه‌گیری ویروس کرونا جشنواره فیلم کن امکان ندارد به دنبال برگزاری به صورت آنلاین باشد.

فرمو به ورایتی گفت: جشنواره کن، روح آن، تاریخچه‌اش و قابلیتش، مدلی نیست که به این ترتیب کار کند. اصلاً جشنواره دیجیتال یعنی چه؟

وی در ادامه افزود: می‌شود فیلم‌های وس اندرسون و پل ورهوفن را در کامپیوتر تماشا کرد؟ کشف «تاپ گان ۲» یا انیمیشن «روح» پیکسار جایی جز سالن سینما ممکن است؟ این فیلم‌ها اکران شان را عقب انداخته‌اند تا روی پرده سینما دیده شوند و بعد ما بیایم آن‌ها را دیجیتالی نشان بدهیم؟

از اوایل ماه مارس (نیمه اسفند) سوال‌های زیادی پیرامون دوره ۲۰۲۰ جشنواره فیلم کن به راه افتاده است و این از زمانی است که ویروس کرونا به شیوع جهانی رسید و کارهای جهان را مختل کرد. پس از هفته‌ها تعلیق در نهایت سازمان‌دهندگان این رویداد اعلام کردند این رویداد سینمایی اواخر ژوئن یا اوایل جولای برگزار می‌شود.

فرمو همچنین گفت: کارگردان‌های سینمایی آثارشان را می‌سازند تا آن را روی پرده‌های بزرگ و جشنواره‌ها با دیگران به اشتراک بگذارند نه برای اینکه در گوشی‌های موبایل آنها را نشان بدهند.

وی افزود: اگر همه فستیوال‌ها هم لغو شوند، ما مجبوریم تا راهی پیدا کنیم که بتوانیم فیلم‌ها را نمایش بدهیم، حتی اگر یک سال را از دست بدهیم، اما فکر نمی‌کنم یک راه‌حل جایگزین برای جشنواره‌هایی مثل ونیز یا کن راه حلی مناسبی باشد.

فرمو با این سخنان، حرف‌های آلبرتو باربرا، مدیر جشنواره ونیز را یادآور شد که چند روز پیش آب سردی روی احتمال برگزاری جشنواره ونیز به صورت دیجیتال ریخت و با تصمیم جشنواره بین‌المللی تورنتو که قصد دارد به صورت دیجیتال برگزار شود، مخالفت کرد.

خودداری جشنواره کن از برگزاری به صورت دیجیتال، خیلی هم عجیب نیست زیرا فرمو از عاشقان پرده بزرگ است و حتی میزبان جشنواره سالانه لومیز است که برای تجلیل از پیشگامان سینمای فرانسه یعنی برادران لومیر فعالیت می‌کند.

با وجود سه هفته قرنطینه از سوی دولت فرانسه، فرمو یادآوری کرد که فستیوال در حال انتخاب فیلم‌ها هست در عین حال موضوع کرونا را نیز از نظر دور نداشته است.

تاکنون ۸۹۱۱ مرگ در فرانسه بر اثر ویروس کرونا ثبت شده است.

منبع: مهر
نظرات بینندگان