arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۱۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۲ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۹

لندن پیشنهاد ترامپ برای کمک دارویی به جانسون را نپذیرفت

دفتر نخست‌وزیری انگلیس پیشنهاد رئیس جمهوری آمریکا را برای کمک دارویی به بوریس جانسون که به دلیل ابتلا به کووید۱۹ در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری است، نپذیرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه گاردین روز چهارشنبه در گزارشی افزود: روش درمانی هیچکدام از چهار شرکت «نابغه دارویی» آمریکا که دونالد ترامپ ادعا کرد به بهبود وضعیت جسمانی نخست وزیر انگلیس کمک می‌کند از نظر بالینی آزمایش نشده و در بازار موجود نیست.

ترامپ دوشنبه گذشته گفته بود، با چهار شرکت دارویی که با دولت آمریکا همکاری می‌کنند صحبت کرده و از آنها خواسته تا بدون فوت وقت برای ارائه کمک به درمان بوریس جانسون «با لندن تماس بگیرند».

وی افزود:‌ آنها به زبانی صحبت می‌کنند که بیشتر مردم متوجه نمی‌شوند اما من یک مساله را متوجه شدم ... آنها از نظر درمان‌شناسی بسیار پیشرفته بوده و اکنون در لندن مستقر هستند. دفتر آنها در لندن همه امکانات لازم را در اختیار دارد و ببینیم اگر بتوانیم کمک خواهیم کرد.

با این حال دفتر نخست وزیری انگلیس اعلام کرد که تمایلی به پذیرش داروهایی تجربی ترامپ ندارد.

به گزارش گاردین، هیچ کدام از شرکت‌های یادشده، تماس با رئیس جمهوری آمریکا را تائید نکرده، بلکه تصریح کردند که روش دارو درمانی آنها از نظر بالینی آزمایش نشده است. آنها همچنین در مراحل اولیه کشف داروی کووید ۱۹ و به دنبال جذب داوطلب برای انجام آزمایش هستند.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس، هشتم فروردین گذشته اعلام کرد که به کرونا مبتلا شده و خود را قرنطینه خواهد کرد. او یک هفته بعد اعلام کرد هنوز تب دارد و به خانه‌نشینی ادامه می‌دهد. با این حال دفتر نخست وزیری دو روز بعد (یکشنبه) اعلام کرد جانسون برای انجام آزمایش‌های بیشتر به بیمارستان منتقل شده است.

بر اساس آخرین اعلام دفتر نخست وزیری انگلیس، جانسون دوشنبه‌شب گذشته به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل و تحت نظر کادر درمانی بیمارستان قرار دارد.

مایکل گوو معاون نخست وزیری انگلیس دیروز گفت، جانسون برای تنفس به ماسک اکسیژن وصل شده و در صورت نیاز از او مراقبت بیشتری خواهد شد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان