arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۱۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۸ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۹

حمله موشکی یمن به پایگاه ائتلاف سعودی

سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای یمنی با یک فروند موشک بالستیک «قاصم» نظامیان ائتلاف سعودی را در پایگاه نظامی در استان «ابین» واقع در جنوب یمن هدف قرار دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش شبکه خبری المسیره، یحیی سریع در ادامه افزود: این پایگاه زمانی هدف قرار گرفت که نیروهای ائتلاف در حال آماده شدن برای حمله به استان البیضاء بودند.

به گفته سریع، ده‌ها نفر از نیروهای ائتلاف بر اثر اصابت دقیق موشک بالستیک، کشته یا زخمی شدند.

وی تاکید کرد:‌دست بلند نیروهای مسلح یمن به همه متجاوزان و مزدوران آن‌ها در هر جایی که باشند خواهد رسید.

این حمله در حالی صورت می‌گیرد که نیروهای ائتلاف به مراکز قرنطینه و اقامتگاه‌های اختصاص یافته به بیماران کرونایی در یمن حمله کردند.

کمیته عالی مقابله با کرونا در یمن ضمن محکوم کردن این اقدام سعودی‌ها، اعلام کرد که این حملات در چارچوب تلاش‌های کشورهای متجاوز برای وارد کردن کرونا به یمن که تاکنون خالی از این ویروس است، انجام می‌شود.

از سوی دیگر سریع روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد که ائتلاف سعودی ۳۰۰ مورد حمله هوایی به مناطق مختلف کشورش تنها درچند روز گذشته انجام داده است.

حملات ائتلاف سعودی به یمن در حالی ادامه دارد که جهان درگیر ویروس کرونا است و یمن نیز که تاکنون گزارش رسمی از ابتلا به این ویروس در آن گزارش نشده است، به شدت در معرض ورود کرونا قرار دارد.

«طه المتوکل» وزیر بهداشت و جمعیت یمن چندی پیش تصریح کرد که در صورت ورود ویروس کرونا به این کشور، قادر به مقابله با آن نیستیم.

وی گفت: در صورت ورود کرونا به کشور یمن، سازمان جهانی بهداشت تعداد کشته‌ها را حداقل ۷۰ هزار نفر تخمین زده که البته تخمین ما بمراتب بیشتر از این رقم است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان