arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۱۳۱۲
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۵ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۹

ابراز امیدواری نخست‌وزیر ایتالیا از ادامه روند کاهشی شیوع کرونا در این کشور

جوزپه کنته، نخست‌وزیر ایتالیا درخصوص ادامه کاهش روند ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا در این کشور ابراز امیدواری کرد و گفت: باید واحدهایی که می‌توانند به فعالیت بازگردند انتخاب کنیم. اگر این واحدها قبول کنند، ممکن است تا پایان این ماه برخی اقدامات [انجام شده برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا] را لغو کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «جوزپه کنته»، نخست‌وزیر ایتالیا روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای گفت: «باید واحدهایی که می‌توانند به فعالیت بازگردند انتخاب کنیم. اگر این واحدها قبول کنند، ممکن است تا پایان این ماه برخی اقدامات [انجام شده برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا] را لغو کنیم».

با این حال کنته هشدار داد، ایتالیا نباید گارد دفاعی خود درخصوص محدودیت‌های اعمال شده را کاملاً پایین بیاورد بلکه باید به تدریج آن‌ها را کاهش دهد.

کنته روز گذشته (چهارشنبه) در گفت‌وگوبا شبکه الجزیره قطر گفت: «فکر نمی‌کردیم این ویروس به این شکل انفجاری و گسترده منتشر شود. این در حالی بود که ما اقداماتی را اتخاذ کرده بودیم».

تا کنون در ایتالیا نزدیک به ۱۴۰ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و بیش از ۱۷ هزار نفر نیز در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان