arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۱۳۶۳
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۹ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۹

سخنگوی وزارت خارجه چین: ارائه اطلاعات اولیه درباره کرونا از سوی چین به این معنا نیست که ووهان محل شیوع کرونا بوده است

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به سخنان پمپئو گفت: چین نخستین کشوری بود که اطلاعات مربوط به شیوع کرونا را به سازمان بهداشت جهانی ارائه کرد اما این موضوع به معنای آن نیست که ووهان منشاء شیوع کرونا بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش رادیو بین المللی چین، جائو لی جیان سخنگوی وزارت خارجه چین امروز پنجشنبه در یک نشست خبری با تکذیب سخنان مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا درباره پنهان کاری چین درباره شیوع کرونا گفت: چین نخستین کشوری بود که اطلاعات مربوط به شیوع کرونا را به سازمان بهداشت جهانی ارائه کرد اما این موضوع به معنای آن نیست که وو هان منشاء شیوع کرونا بوده است. دیدگاه‎های مبتنی بر پنهان کاری و عدم شفافیت چین در این راستا بی پایه و اساس و مخالف خواست جهانیان است.

جائو لی جیان گفت: یک بیماری همه گیر می‎تواند از هر منطقه، کشور و شهری شروع شود. اما موضوع منشاء ویروس یک مساله جدی علمی است و باید توسط دانشمندان و متخصصان پزشکی درباره آن تحقیق شود. برداشته شدن قرنطینه در شهر ووهان پس از 76 روز و از روز چهارشنبه 8 آوریل این امید و اطمینان را در میان سایر کشورها به وجود آورد که می‎توان بر کرونا غلبه کرد. اکنون عده بیشتری از مردم جهان متوجه شده اند که برنامه چین برای مبارزه با کرونا مؤثر و تجربیاتش در این زمینه قابل استفاده است. هر کشور مسئولیت‎پذیری، قاطعانه با مرتبط کردن ویروس به یک کشور مخالفت خواهد کرد.

وی تأکید کرد ویروس مرز و نژاد و نظام اجتماعی نمی‎شناسد. تمام کشورها باید جان مردم را در اولویت قرار دهند و در تلاش برای نجات جان انسان‎ها باشند. سیاهنمایی و تهمت زدن به دیگران ویروس را از بین نمی برد. امیدواریم مردم آمریکا هرچه سریع‎تر بر ویروس غلبه کنند و آن عده معدود از سیاستمداران که به منظور شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت و منحرف کردن افکار عمومی سعی در سیاسی کردن موضوع کرونا و سیاه‎ نمایی علیه چین دارند را بایکوت کنند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان