arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۱۳۶۶
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۹ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۹

روحانی: صندوق بین المللی پول، باید به تعهدات بین المللی خود عمل کند

رئیس جمهور درگفت وگو با رئیس کل بانک مرکزی ضمن دریافت گزارشی از روند درخواست وام از صندوق بین المللی پول، بار دیگر با رد هرگونه تبعیض بین ایران و دیگر کشورها، تصریح کرد: صندوق بین‌المللی پول در این شرایط سخت باید بدون تاثیر پذیری از شیطنت‌های دشمنان ملت ایران، به وظیفه خود نسبت به تعهدات بین‌المللی عمل کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حسن روحانی رئیس جمهور درگفت وگو با عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی ضمن دریافت گزارشی از روند درخواست وام از صندوق بین المللی پول، بار دیگر با رد هرگونه تبعیض بین ایران و دیگر کشورها، تصریح کرد: صندوق بین‌المللی پول در این شرایط سخت باید بدون تاثیر پذیری از شیطنت‌های دشمنان ملت ایران، به وظیفه خود نسبت به تعهدات بین‌المللی عمل کند.

همتی در این گفت‌وگو اقدامات انجام گرفته را تشریح و اعلام کرد که درخواست، در مرحله طرح در هیأت اجرایی صندوق است و ما مصمم به پیگیری آن هستیم.

رئیس کل بانک مرکزی در این گفت‌وگو گزارشی را از نحوه پیگیری استفاده از منابع بانک مرکزی در بانک‌های خارج از کشور و سایر منابع در دسترس برای تأمین نیازهای مردم به‌ویژه مواد مورد نیاز در مبارزه با کرونا، ارائه کرد.

وی همچنین در این گفت‌وگو از موفقیت حقوقی ایران در رفع توقیف یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار منابع بانک مرکزی در «کلیر استریم لوکزامبورگ»، گزارش داد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان