arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۱۳۶۹
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۹ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۹

تشکیل پرونده برای مطب‌ها متخلف در روزهای کرونایی در قم

مدیر نظارت و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: از ابتدای شیوع کرونا ویروس از اسفندماه ۹۸ تا کنون ۲۸۶ مطب و ۴۰ درمانگاه در این استان مورد بازدید قرار گرفت و برای مطب هایی که بصورت غیر موجه ، بسته بودند، پرونده تشکیل شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

"محمد کرملوفر" روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه فعالیت مطب ها بر اساس تخصص و درمانگاه های استان در ایام شیوع کرونا بر اساس دستورالعملی به آنها ابلاغ شده است افزود: در این بازدیدها پرونده تعدادی از مطب ها نیز که به دلیل غیر موجه تعطیل بودند، جهت بررسی موضوع به سازمان نظام پزشکی استان ارجاع شد.

وی با تقدیر از مجاهدت های پزشکان و فعالان سلامت استان، ادامه داد: پزشکان همکاری بسیار خوبی و خدمات رسانی ارزشمندی را در این ایام ارائه کردند.

کرملوفر تصریح کرد: این بازدیدها با اجرای طرح نوروزی در روز های ابتدایی سال جدید نیز با جدیت ادامه داشت که ضمن تقدیر از فعالیت درمانگاه ها و موسسات پزشکی، گزارش مراکز متخلف نیز تهیه و پرونده آنها به کمیسیون ماده ۱۱دانشگاه ارجاع شد.

به گزارش ایرنا، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم پیش از این با اشاره به وضعیت فعالیت مطب‌ها تا پایان طرح فاصله‌گذاری اجتماعی گفت: با هماهنگی سازمان نظام پزشکی استان قم، مقرر شد تا تمامی مطب‌های دندانپزشکی به جز مطب دندانپزشکی اطفال تعطیل باشند.

محمود پرهام افزود: درمانگاه‌ها و کلینیک‌های عمومی و خصوص دندانپزشکی سطح استان، موظف‌اند فقط یک یا دو یونیت دندانپزشکی را برای کارهای صرفا اورژانسی و فعالیت‌های محدود اختصاص دهند.

وی افزود: تمامی مطب‌های عمومی، متخصص‌ها و فوق تخصص‌های داخلی، اطفال، قلب و مغز و اعصاب فعال هستند ضمن اینکه ‌ سایر مطب‌ها، کلینیک‌های پوست و مو، مراکز حراجی محدود و مراکز توان‌بخشی تعطیل هستند.

پرهام با بیان اینکه تمامی درمانگاه‌های شبانه‌روزی عمومی استان فعال هستند گفت:‌ در مورد کلینیک‌های چشم‌پزشکی نیز تنها یک مرکز آن‌هم فقط برای کارهای اورژانسی دایر است.

کیانوش جهانپور روز پنجشنبه ۲۱ فروردین درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و جان باختگان ناشی از آن بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۶۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور به طور قطعی شناسایی شد و با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۶۶ هزار و ۲۲۰ نفر رسید.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۷ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و تعداد کل جان باختگان این بیماری در کشور به ۴۱۱۰ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون ۳۲ هزار و ۳۰۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان