arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۱۴۲۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۰۸ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
نیویورک تایمز:

چه زمانی به واکسن کرونا ویروس دست پیدا می‌کنیم؟

نیر ایال، پیتر اسمیت و مارک لیپسچ در ژورنال بیماری‌های عفونی، پیشنهاد می‌کنند که اجازه دادن به افراد جوان و سالم برای آلوده شدن به کروناویروس به صورت داوطلبانه می‌تواند چندین ماه از روند آزمایش واکسن را کوتاه کند. یک سایت در حال حاضر برای ثبت‌نام علاقه‌مندان اقدام می‌کند. حتی اگر واکسن هم کشف شود، تهیه آن به اندازه کافی برای نیاز میلیارد‌ها نفر می‌تواند ماه‌ها طول بکشد. بیل گیتس برای کاهش زمان تولید انبوه، اعلام کرده که قصد دارد کارخانه‌هایی را راه‌اندازی کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اسپنسر بوکات لیندل در نیویورک تایمز نوشت: با وجود تمام پیشرفت‌های پزشکی مدرن، هنوز این سیستم ایمنی بدن است که هنگام ورود ویروس وظیفه اصلی مبارزه با آن را بر عهده دارد.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، در ادامه این مطلب آمده است: اکنون رقابت اصلی بین کشور‌های مختلف برای دستیابی به دارو و واکسن کرونا ویروس ظرف کمتر از یک سال آینده است، اما پرسش اصلی این است که محققان واقعا چقدر به یافتن واکسن این ویروس نزدیک هستند؟ در ادامه نگاهی به آخرین تلاش‌ها در این زمینه خواهیم انداخت.

دارو‌های قدیمی موجود
هفته‌هاست که رئیس جمهور ترامپ بر خلاف توصیه‌های متخصصان بهداشت عمومی مانند دکتر آنتونی فاوسی از هیدروکسی کلروکین به عنوان یک راه درمان حمایت کرده است. این دارو با نام تجاری پلاکونیل فروخته می‌شود. هیدروکسی کلروکین برای چندین دهه جهت درمان مالاریا، آرتریت روماتوئید و لوپوس تجویز شده است. جالب اینکه البته خود آقای ترامپ علاقه شخصی مالی به سانوفی، داروساز فرانسوی تولید کننده پلاکونیل دارد. واقعیت، اما این است که ما هنوز نمی‌دانیم که آیا این دارو واقعا آنطور که ترامپ می‌گوید دارای ارزش درمانی برای کووید-۱۹ است یا خیر.

همانطور که دنیس گریدی برای تایمز نوشت یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که این دارو ممکن است باعث بهبودی بیماران در موارد خفیف شود، اما هنوز مورد بررسی دقیق قرار نگرفته است. مطالعات اولیه محدود، بی نتیجه یا ناقص بوده است.

خوشبختانه، یک آزمایش بالینی در سراسر کشور از جمله در دانشگاه مینسوتا در حال انجام است که ممکن است در هفته‌های آینده به روشن شدن دقیق موضوع کمک کند.

به گزارش اولگا لوسیا تورس از تایمز نوشت: هیدروکسی کلروکین نباید به راحتی در دسترس افراد قرار بگیرد. تبلیغ این دارو توسط ترامپ، باعث شده افراد سالم برای خرید آن هجوم ببرند و افرادی مانند خانم تورس که برای درمان لوپوس خود به آن وابسته هستند، در معرض خطر پزشکی عدم دسترسی به این دارو قرار بگیرند. علاوه بر این، هیدروکسی کلروکین می‌تواند عوارض جانبی جدی‌ای مثل ناراحتی قلبی، آسیب به شبکیه چشم و حتی نابینایی دائمی داشته باشد.

به گزارش آپوروروا مانداویلی از روزنامه تایمز، نکته جالب توجه اینکه حتی دارو‌هایی که سیستم ایمنی بدن را سرکوب می‌کنند نیز ممکن است در معالجه کروناویروس موثر باشند. اعتقاد بر این است که در برخی از بیماران مبتلا با علائم شدید بیماری به ویژه افراد جوان، کروناویروس می‌تواند باعث واکنش بیش از حد سیستم ایمنی بدن شود که خود این موضوع که به عنوان طوفان سایتوکاین شناخته می‌شود، کشنده است. پادزهر مؤثر برای طوفان‌های سایتوکاین ممکن است در توسیلیزوماب که با نام تجاری آکتمرا به فروش می‌رسد یافت شود. این دارو برای آرام کردن سیستم ایمنی بدن در بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید و برخی از انواع سرطان تجویز می‌شود. نتایج آزمایش بالینی بر روی این دارو احتمالا در اوایل تابستان مشخص می‌شود.

در جستجوی دارویی معجزه آسا
دکتر اسکات گوتلیب، کمیسر پیشین سازمان غذا و داروی آمریکا، در وال استریت ژورنال می‌نویسد: زندگی آمریکایی‌ها بدون پیشرفت تکنولوژیکی بیشتر به حالت عادی باز نخواهند گشت. حتی اگر اثرگذاری هیدروکسی کلروکین و توسیلیزوماب برای درمان کروناویروس تأیید شوند، بعید به نظر می‌رسد که بتوانند درمان قطعی باشند. دکتر گوتلیب در این باره می‌گوید: بهترین کار امید‌ها بهیافتن یک دارو درمانی جدید است. وی دو نوع دارو مورد بررسی را تشریح کرد:

دارو‌های ضد ویروسی، مانند آن‌هایی که برای درمان ایدز استفاده می‌شوند، این دارو‌ها از تکثیر ویروس در سلول‌ها جلوگیری می‌کنند. اکنون ده‌ها آنتی ویروس کرونا ویروس در مراحل مختلف توسعه قرار دارند. متیو هارپر درباره آخرین تحولات اظهار داشت: در شش آزمایش بالینی انجام شده، نتایج نسبتا دلگرم‌کننده‌ای به دست آمده است.

دارو‌های آنتی بادی، که در واقع از پاسخ سیستم ایمنی یک بیمار بهبود یافته تقلید می‌کنند، می‌توانند به عنوان راهی برای درمان و پیشگیری اشتفاده شوند. پزشکان قبلاً اقدام به انتقال آنتی بادی از بیماران بهبود یافته کووید-۱۹ به بیماران در شرایط بحرانی از طریق انتقال پلاسمای خون کرده‌اند. آنتی بادی‌های مصنوعی نیز در واقع همان کار را انجام می‌دهند، اما در مقیاس بزرگتر. تعدادی از شرکت‌های بیوتکنولوژی در حال تولید آنتی بادی‌های مونوکلونال که ترکیبی از پلاسما بیماران بهبود یافته یا موش‌های ژنتیک است، هستند. اگر همه چیز عالی پیش برود، ممکن است این دارو‌ها در پاییز برای استفاده محدود آماده باشند.

آیا نمی‌توانیم واکسن را سریع بسازیم؟

به گزارش کارولین جانسون در واشنگتن پست تولید و توسعه واکسن‌ها به طور معمول یک دهه یا بیشتر طول می‌کشد. دانشمندان در تلاشند که این زمان را به یک سال یا کمی بیشتر کاهش دهند، به همین دلیل نیاز به یافت راه درمانی در میان مدت بسیار ضروری است.

هنوز چند روش غیر متعارف وجود دارد که جدول زمانی واکسن را می‌تواند حتی بیش از پیش فشرده کند:

نیر ایال، پیتر اسمیت و مارک لیپسچ در ژورنال بیماری‌های عفونی، پیشنهاد می‌کنند که اجازه دادن به افراد جوان و سالم برای آلوده شدن به کروناویروس به صورت داوطلبانه می‌تواند چندین ماه از روند آزمایش واکسن را کوتاه کند. یک سایت در حال حاضر برای ثبت‌نام علاقه‌مندان اقدام می‌کند.

حتی اگر واکسن هم کشف شود، تهیه آن به اندازه کافی برای نیاز میلیارد‌ها نفر می‌تواند ماه‌ها طول بکشد. بیل گیتس برای کاهش زمان تولید انبوه، اعلام کرده که قصد دارد کارخانه‌هایی را راه‌اندازی کند.

در نهایت، در رقابت برای تولید هرگونه واکسنی جهت کرونا ویروس، فقط نکات اندکی است که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد. در سال ۲۰۱۷، یک برنامه واکسیناسیون برای تب دنگی در فیلیپین به دلیل عوارض شدید آن متوقف شد. اکنون تنها ۲۱ درصد از فیلیپینی‌ها به بی خطر بودن واکسن‌ها معتقدند.

دکتر گرگوری از لهستان به عنوان مدیر گروه تحقیقات واکسن کلینیک مایو، گفت: ما خومان به اندازه کافی مضطرب هستیم. اگر دقیق عمل نکنیم، خود واکسن می‌تواند به مردم آسیب برساند، پس باید این را بخاطر بسپاریم.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
0
1
برای ویروس های این خانواده چیزی به نام واکسن به ان معنای مد نظر شما وجود ندارد
همانطور که برای سرماخوردگی انفلوانزا و سایر بیماری های این گروه وجود ندارد چون ویروس ها چنانچه از بین نروند دچار تغییر و جهش می شوند
در واقع باید کشورها می توانستند مانند سارس خود ویروس را از بین ببرند که چون به علت هزینه های بالا قادر به انجام قرنطینه کامل برلی نابودی ویروس نبودند و ویروس به همه گیری رسید
شاید نهایتا بشود مانند انفلوانزا یک واکسن برای ان تولید کرد که هر ساله باید تجدید بشود و تازه در برابر گونه های جدید ویروس ایمنی ایجاد نمی کند یعنی در هر سال ترکیب واکسن باید به روز شود
این تازه در بهترین حالت است چون فعلا ساخت واکسن ممکن نیست چون بعد از ابتلا و بهبود در بدن افراد زیادی پادتن تولید نمی شود که اینها دوباره مبتلا می شوند
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
4
2
کارگرانی که حقوقشان از خانم معلمی که 6 ماه از سال تو خونه تعطیل نشسته. کمتر است. نیاز به واکسن ندارند. کارگر هر چه زودتر بمیرد راحت می شود.
عزت
|
Finland
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
1
3
احتمالأ چند هفته قبل از شروع انتخابات در آمریکا واکسن و داروی این ویروس بوسیله دولت ترامپ ساخته میشود و او به قهرمان کشور تبدیل خواهد شد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
2
3
بیل گیتس کافر
خودم تو برنامه شبکه چهار دیدم میگفتن این پولهایی که بیل گیتس درآورده حرومه
نظرات بینندگان