arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۱۴۷۹
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۳ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۹

کرونا در کشورهای عربی؛ از قرنطینه کامل دو روزه اردن تا اولین مبتلا در یمن

تعداد مبتلایان و فوت شدگان بر اثر ویروس کرونا در کشورهای عربی همراستا با دیگر نقاط جهان در حال افزایش است و دولت‌ها تلاش دارند با انواع اقدامات جلوی شیوع این بیماری را بگیرند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شیوع ویروس کرونا در کشورهای عربی هرچند با شیب ملایم اما بی وقفه ادامه دارد و در ۲۴ ساعت گذشته بیشتر کشورهای عربی از افزایش تعداد مبتلایان خبر دادند و در اردن نیز به مدت دو روز در کل کشور قوانین منع رفت و آمد اعمال شده است.

به نوشته منابع خبری عربی، عربستان سعودی نیز در تازه‌ترین گزارش خود از ابتلای ۲۷۲ نفر خبر داد که در مجموع ۲۸۰۰ نفر به کرونا دچار شده‌ و ۴۱ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. هرچند منابع غیر حکومتی در عربستان، آمار مبتلایان و فوت شدگان را بسیار بیش از این می‌دانند.

کشور عمان که کمترین آمار را در میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس دارد؛ اعلام کرده است که تا کنون سه نفر به علت ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند. همچنین با ابتلای ۳۸ نفر تعداد کل مبتلایان ۴۵۷ نفر و آمار بهبودیافتگان نیز ۱۰۹ تن اعلام شده است.

کویت نیز با افزایش ۵۵ مورد مبتلا خبر داده تا تعداد کل مبتلایان به ۹۱۰ تن برسد. در قطر نیز تا کنون ۲۳۷۶ نفر به کووید-۱۹ مبتلا شده و ۲۰۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

اما در امارات که بیشترین آمار مبتلایان در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را دارد؛ ۳۰۰ مورد جدید ثبت شده تا آمار کلی به رقم ۲۶۵۹ برسد. ۲۴۰ نفر از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.

اما در آفریقا، وزارت بهداشت الجزایر، با اعلام ۳۰ مورد فوتی جدید، تعداد کل فوت شدگان را ۲۳۵ نفر اعلام کرد. همچنین ۹۴ نفر نیز در ۲۴ ساعت گذشته به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند تا آمار کل مبتلایان به ۱۶۶۶ مورد برسد. ۳۷۴ نفر نیز تا کنون بهبود یافته‌اند.

در مغرب نیز با ابتلای ۷۱ نفر دیگر تا کنون ۱۳۴۶ نفر به ویروس کرونا دچار شده و ۹۶ نفر نیز فوت کرده‌اند.

وزارت بهداشت تونس نیز از یک مورد فوتی و ۱۵ مبتلای جدید خبر داد تا تعداد مبتلایان به ۶۴۳ و فوت شدگان به ۲۵ مورد برسد.

اما در کشور لبنان با ثبت هفت مبتلای جدید، آمار افراد درگیر با این بیماری به ۵۸۲ نفر رسید.

وزارت بهداشت عراق نیز از ابتلای ۳۰ نفر دیگر خبر داد و از این رو تا کنون در این کشور ۱۲۳۲ نفر به کووید-۱۹ دچار شده و ۶۹ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و ۴۹۶ مورد دیگر بهبود یافته‌اند.

کشور اردن نیز امروز (جمعه) از اعمال قوانین منع آمد و شد در تمامی مناطق این کشور به مدت ۴۸ ساعت خبر داد. پلیس اردن برای اجرای این قانون در تمامی نقاط کشور مستقر شده و از پهپاد نیز برای منع رفت و آمد، استفاده می‌کند. طبق آخرین آمر تا کنون ۳۷۲ نفر در اردن به ویروس کرونا مبتلا شده هفت نفر نیز فوت کرده‌اند.

در آخر در کشور جنگ زده یمن نیز امروز اولین مورد مبتلا به کووید-۱۹ در استان حضرموت در شرق این کشور گزارش شد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان